S příliš teoretickým didaktickým testem, který ověřuje úroveň zvládnutí učiva, měli i letos problém na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti Vyškov.

„Některé otázky vůbec neměly praktický význam. Naši technici, strojaři či stavaři, vidí některé věci poprvé v testu a pak už nikdy,“ popsal zkušenosti ředitel instituce Petr Hájek. Podle něj je takový typ otázek vhodný spíš pro gymnázia.

Ilustrační foto
Mobily v lavicích. Třetina školáků se o přestávkách nudí

V jiných školách maturantům nestačil čas na test z češtiny. „Hodně doby jim zabralo čtení dlouhého zadání. Chtěli by aspoň dvacet minut času navíc,“ řekl zástupce ředitele Střední školy stavebních řemesel v brněnský Bosonohách Miloslav Knapil. Studenti by také podle něj ocenili, kdyby slohové práce místo centra hodnotili učitelé jejich škol.

Lepší výsledky než loni

Výsledky letošních státních maturit jsou letos lepší než loni. Podle organizace Cermat, která je připravuje, tentokrát v České republice neuspělo méně jak sedmnáct a půl procenta studentů, o rok dříve to bylo přes dvacet procent.

Lepší výsledky hlásí například brněnská Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola Sokolská. „V matematice byli studenti výrazně lepší,“ řekl ředitel ústavu Ladislav Němec.

Na maturity si školy stěžovaly i v minulých letech. Vadila jim třeba zbytečná administrativa nebo zdlouhavé opravování.

Ilustrační snímek
Vlastní učni se firmám vyplatí. I na daních