Podle 13 procent lidí budou mít média dokonce rozhodující vliv na rozhodování o účasti ve volbách a také samotné volbě. Přesně polovina lidí pak médiím připisuje „velmi silný vliv". Jen desetina Čechů se domnívá, že média nebudou hrát při rozhodování lidí prakticky žádnou roli.

Vliv přisuzovaný výsledkům výzkumů volitelnosti jednotlivých kandidátů je výrazně menší. Jen každý čtvrtý občan se domnívá, že tyto výsledky budou mít na rozhodování veřejnosti, komu dát hlas v prezidentských volbách, silný vliv. Podle tří čtvrtin dotázaných bude vliv výzkumů jen částečný nebo téměř nulový.

Vliv médiím přisuzují častěji lidé, kteří se volby hodlají zúčastnit. „Pravděpodobně jsou tyto rozdíly dány rozdílným zájmem potenciálních voličů a nevoličů o informace," uvedl STEM.

Podle lidí média nyní věnují z prezidentských kandidátů největší pozornost Janu Fischerovi, myslí si to 57 procent Čechů. Za ním je Miloš Zeman, jemuž média dávají velký prostor podle 52 procent lidí. Následují Karel Schwarzenberg, Jiří Dientsbier a Přemysl Sobotka. Češi budou volit prezidenta začátkem příštího roku.

Průzkumu, který se uskutečnil od 24. září do 2. října, se zúčastnilo 1061 lidí.