Všechny nové stanice již stojí, v tunelech jsou rovněž koleje, po kterých jezdí pracovní soupravy. Nyní začali pracovníci stavitelských firem pokládat kilometry kabelů a instalovat další technologie.

Redaktoři Pražského deníku si včera mohli stanici Prosek prohlédnout. Je zatím celá šedá, brzy se však začne ladit do různých odstínů modré barvy. Celkově má působit jednoduše. Na povrchu ji lidé po dokončení poznají jen podle přístřešků pro cestující a průhledných průduchů.
Úsporná jednoduchost

V budované stanici mají pracovníci v sousčné době velmi napilno. Ve dvou směnách jich tu pracuje vždy 70 až 100. Jsou zde dvě nástupiště, podobně jako na Hlavním nádraží na trase C. Stanice má čtyři výstupy a prostorům dominují desítky vysokých sloupů. Brzy začnou práce na podhledech a další úpravy.

„Děláme vše v jednoduchém, neokázalém stylu,“ řekl Jiří Kučera, projektový manažer společnosti Skanska CZ, která má stavbu na starosti.

Základním znakem stanice metra Prosek bude prostornost a velká prosvětlenost díky průhledným kopulím na stropech vstupní haly. Jednoduchost dominuje i úpravám stanice na povrchu.

„Díky tomuto stylu jsme dosáhli úspor. Vše přijde na 1,8 miliardy korun,“ pokračoval Kučera. Jen pro srovnání připomenul, že stanice metra Ládví stála o dvě stě milionů korun více.

Kompletní práce na celém prodlužovaném úseku trasy metra z Ládví do Letňan se třemi stanicemi Střížkov, Prosek a Letňany přijde daňové poplatníky dohromady na 9,8 miliardy korun.
Prosek je kontrastem ke Střížkovu

Finální podobu začínají dostávat i prostory budoucích stanic na povrchu. „Vysadili jsme desítky stromů a keřů a upravili cesty,“ dodal Kučera. Stanice Prosek bude svou strohostí působit kontrastně ke stanici Střížkov, která je budována na opačném konci pláně. Ta vyšla z tvůrčí dílny architekta Patrika Kotase a na první pohled zaujme výraznou a zdaleka viditelnou nadzemní konstrukcí stanice. Poměrně jednoduše působí také konečná v Letňanech.