Mezi nejlepší v konkurenci více než čtyř desítek pedagogů, které nominovali žáci jejich škol, postoupila celá řada učitelů technických a přírodovědných předmětů. Fyzika, chemie, matematika nebo biologie nebývají mezi dětmi nejoblíbenějšími předměty, ale v přihláškách se ukazuje, že tvůrčí přístup učitele dokážou žáci ocenit.

Spektrum semifinalistů je však pestřejší. Nechybějí v něm učitelky prvního stupně základních škol, češtinářka ani vyučující cizích jazyků. V regionálních kolech uspěli většinou pedagogové základních škol, ale v semifinále mají zastoupení i střední školy. Postupujících bylo patnáct, ale Miroslav Pražienka z lovosického gymnázia se kvůli zahraniční cestě nemůže semifinále zúčastnit. Jeho přihláška bude přeřazena do příštího ročníku a žádný náhradník místo něj doplněn nebude.

Při semifinále na půdě ministerstva školství nebudou na rozdíl od veřejných regionálních kol učitele doprovázet ani žáci, kteří je nominovali. Musí je však vybavit třemi předměty, které dokumentují jejich vzájemný vztah. "Není to lehký úkol, ale jak potvrzují členové poroty, každý rok žáci a studenti překvapí svou vynalézavostí a originalitou nejen porotu, ale mnohdy i své učitele," uvedli pořadatelé v tiskové zprávě.

Anketa Zlatý Ámmos se pořádá od školního roku 1993/1994. V prvním ročníku zvolili žáci Zlatým Ámosem profesora obchodní akademie ve Vlašimi Petra Martínka. Naposledy si korunu "královny českých učitelek a učitelů" nasadila Ivanka Hájková z Gymnázia Jiřího Wolkera v Prostějově.