Letos do 20. srpna vlak srazil člověka ve 200 případech, následkem je 148 mrtvých a 51 zraněných lidí. "Stejného počtu střetů dosáhla statistika v roce 2013 až 27. října, tedy o více než dva měsíce později," uvedl Drápal v tiskové zprávě, kde jsou čísla od roku 2009.

Letošek je ve srovnatelném období, tedy od 1. ledna do 20. srpna, od roku 2009 ve všech ohledech nejhorší. Loni touto dobou bylo o 55 méně střetů, o 29 méně mrtvých a 24 méně zraněných. Počet usmrcených se tak meziročně zvýšil o 24 procent. Dosud nejtragičtějším letošním měsícem je červen, kdy při 33 střetech zahynulo 28 lidí.

Většina případů končí smrtí

Jak ze zveřejněných čísel vyplývá, velká většina těchto nehod končí smrtí sraženého člověka. Drážní inspekce opakovaně upozorňuje na to, že lidé mají k přecházení kolejí používat nadchody a podchody. Protože zhruba třetinu obětí tvoří podle inspekce sebevrazi, vydala inspekce v rámci preventivních kampaní mimo jiné leták, kde lidi, kteří o sebevraždě uvažují, nabádá, aby si lehli raději u lékaře než na koleje.

Zatím nejvážnější letošní havárie se podle Drápala stala 4. února na Ostravsku u zastávky Šenov, kde lokomotiva srazila a zabila ženu narozenou v roce 1941 a současně s ní těžce zranila muže narozeného v roce 1936.

Dvoustá letošní nehoda se stala ve středu v podvečer, kdy mezi Prahou-Smíchovem a Prahou-Radotínem u Barrandovského mostu vlak přejel a zabil muže narozeného v roce 1978. Muž byl v prostoru veřejnosti nepřístupném.