„Základem je pevný stoj s nohama rozkročenýma asi na šířku pánve, který je stabilní. Díky malým krůčkům a přenášení váhy z jedné nohy na druhou, rychleji se střídající za sebou, nedochází k tak velké destabilizaci těžiště těla, jako když děláte kroky dlouhé. Našlapujte na celá chodidla spíše přes špičku než přes patu,“ říká Michaela Tomanová.

Samozřejmostí je v tomto případě i dobrá podrážka vaší obuvi s hlubokým zimním dezénem. „Hladké podrážky nechte raději doma. Tím, že se kroky za sebou rychleji střídají, se vyvažuje stabilita těla, protože nedochází k tak velkému vychýlení těla do stran, kdy bychom na ledě mohli ztratit rovnováhu,“ upozornila lékařka.

V případě, že hrozí nebezpečí pádu, pomůže snížit těžiště těla mírným ohybem v kyčlích, kolenou a kotnících, nedokončený podřep. Těžiště těla se tak přesune níže a člověk získá opět větší stabilitu a stojnou základnu. Lékařka radí při chůzi na zledovatělých chodnících nedávat ruce v žádném případě do kapes.

„Naopak, pokud k chůzi nepoužíváte žádnou oporu, například hůlky, berle a podobně, je dobré nechat ruce roztažené mírně od těla. Zvýšíte tak nejen stabilitu těla, ale také budete mít ruce připravené k případnému tlumení pádu při uklouznutí. Takto můžete předejít těžkým úrazům a zraněním pohybového aparátu,“ dodává Michaela Tomanová.

Pokud jde o lidi vyššího věku, kteří již mají narušenou stabilitu a koordinaci, je vždy nejdříve dobré zvážit, zda je vůbec nutné při ledovce vyrážet ven, protože i když dodržíte všechna tato pravidla, může i tak dojít k pádu.