Vyplývá to z analýzy agentury Ami Digital, která hodnotila data za listopad a první polovinu prosince loňského roku.

V porovnání počtu fanoušků na Facebooku jsou na tom téměř shodně Drahoš a Zeman s více než 82 tisíci uživateli. Třetí Horáček zaostává o zhruba 5 tisíc fanoušků. Drahoš jasně vede v počtu sympatizantů na Twitteru s více než 13 400 "followery". Druhý je Horáček, který má o 4 tisíce méně a třetí Zeman s více než 6 tisíci fanoušky. Na Instagramu vede Zeman před Markem Hilšerem a Horáčkem.

Skokanem posledních týdnů je Mirek Topolánek, v jeho případě ale podle ředitele Ami Digital Vladana Crhy bude zřejmě platit rčení: "příliš málo, příliš pozdě".

"Podle výsledků analýzy jsou v zásadě jen tři kandidáti s reálnou šancí na úspěch v prezidentských volbách, a to Drahoš, Horáček a Zeman. Pokud bych tipoval výsledky prezidentských voleb pouze na základě analýzy sociálních médií, ve druhém kole se utkají pánové Drahoš se Zemanem. Překvapit by mohl Michal Horáček," dodal Crha.

Nejvíce to prezidentskými volbami "žije" na facebooku, na který připadá 65 procent všech zmínek o kandidátech. Za listopad a první polovinu prosince to bylo zhruba 50 tisíc zmínek. Následují diskuse pod články s podílem 16 procent, zmínky na Twitteru s devíti procenty a zmínky v samotných článcích s podílem osm procent.

Internet a sociální sítě lze před volbami využít nejen k získání informací o kandidátech, ale i k zajištění voličského průkazu. Stejně jako před parlamentními volbami funguje chatbot společnosti Datasys, který zájemci pomůže s vytvořením a odeslaním žádosti o průkaz.