Přestože se za knipl letadla poprvé posadil už 15. srpna roku 1945, na větroni létá dodnes. V kabině kluzáku za tu dobu strávil 1417 hodin, přičemž i ve svých pětaosmdesáti letech je v sezoně, která trvá od března do listopadu, na letišti téměř každý víkend. Samozřejmě, pokud počasí dovolí létat. Například letos seděl v kabině kluzáku sedmnáct hodin.

Do šedesáti let létal také na motorových letounech, v nichž se pohyboval mezi oblaky rovněž dlouho. „Bylo to 1010 hodin,“ seznámil nás s daty ze své evidence.

Jméno Ivana Černocha je mezi piloty pojmem, vždyť jako rozhodčímu a především instruktorovi plachtění mu prošly rukama desítky letců. „Létat jsem učil 185 žáků. Byli mezi nimi například i někdejší mistr světa v letecké akrobacii Ivan Tuček a další známí piloti,“ vzpomíná.

Létání je pro Ivana Černocha celoživotní láskou.

„Už odmala jsem toužil létat. Zatímco ostatní kluci dělali, že drží volant a řídí auto, já jsem měl v ruce vařečku a představoval si. že je to knipl letadla. Jsem rád, že se mi můj sen splnil,“ řekl nám muž, který je vzdáleným bratrancem nedávno zesnulého Tomáše Bati. „Moje a jeho matka byly sestřenice,“ vysvětlil. Rovněž obuvnický král se podle něho věnoval letectví, i když dával přednost jiným strojům. „Tomík také létal, ale na motorových letadlech,“ uvedl.