Výluka se dotkne většiny cestujících. „Z 60 tisíc lidí, kteří využívají železniční dopravu, bude nadále v rámci této výluky na brněnské hlavní nádraží dojíždět asi 20 tisíc cestujících. Zbývajících 40 tisíc lidí bude muset využívat jiné přestupní uzly,“ řekl České televizi ředitel Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) Jiří Horský.

Podle toho, odkud budou lidé cestovat, budou muset vystoupit buď v brněnských Židenicích, Králově Poli nebo na dolním nádraží poblíž Zvonařky, na jehož úpravě pro větší dopravní zatížení správci železnice stále pracují. 

Neodkladné opravy nádraží

Cestujícím pomáhají s orientací informátoři v oranžových vestách. Na nádražích je umístěno množství informačních cedulí, lidé si mohou vzít také letáky. Vlaky v neděli jezdily z Brna a do Brna většinou přesně, případně se zpožděním v řádu minut. Situace se ale může zhoršit s pondělní špičkou. 

Náklady na mosty a nové zabezpečovací zařízení činí 2,2 miliardy korun. Bez investic by však nebylo možno zajistit další provoz brněnského hlavního nádraží. 

„Zabezpečovací zařízení dosluhuje, Brno je navíc druhý největší železniční uzel a nemůžeme čekat na přesun hlavního nádraží. Oprava je neodkladná,“ vysvětlila pro Českou televizi mluvčí Správy železniční cesty Kateřina Šubová.