Největší význam v předvolební kampani přikládají voliči podle červnového průzkumu agentury STEM vystupování politiků v televizních pořadech. Předvolební reklama má naopak pro rozhodování voličů mnohem menší význam a velký význam nemají pro naprostou většinu z nich ani internet a diskuse na sociální sítu Facebook, zjistil průzkum, jehož výsledky má ČTK k dispozici.

Vystupování politiků v televizních pořadech přikládali oslovení účastníci květnových sněmovních voleb největší význam. Až za tuto formu kampaně zařadili rozhovory politiků v novinách, časopisech či rozhlase, předvolební mítinky, zprávy na internetu, billboardy a letákovou kampaň.

„Všechny tyto výsledky ukazují, že lidé se dají ovlivnit mnohem spíše přímým sledováním, poslechem nebo článkem politika, případně jeho přímým vystoupením na mítinku, nikoli tím, co vymyslí tvůrci o straně či politicích,“ uvedli ke kampaním analytici STEM.

Z průzkumu vyplynulo, že nejméně se před květnovými volbami dali kampaní ovlivnit voliči ČSSD, malou důležitost přikládají předvolebním kampaním také voliči KSČM a Věcí veřejných. Naopak voliči pravicových stran TOP 09 a ODS častěji rozhodovali o svém hlasu na základě kampaně – nejspíše přímých vyjádření a vystupování politiků v médiích, tvrdí STEM.

Průzkum se konal ve dnech 17. až 25. června. Bylo při něm dotázáno 1559 respondentů starších 18 let.