Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidičova nevhodná obuv může prodloužit brzdnou dráhu až o třetinu

Praha - Až zhruba o třetinu delší brzdnou dráhu osobního auta může zavinit nevhodná obuv na nohách řidiče vozidla. Nejhorší jsou přitom plážové žabky. Vyplývá to z testu ÚAMK a oddělení ministerstva dopravy Besip.

9.7.2014 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Zástupci ÚAMK v testu vyzkoušeli za volantem Škody Octavie postupně šest druhů obuvi a jednou řídili naboso. Brzdná dráha vozu rozjetého na rychlost kolem 50 km/h byla v případě použití ideální obuvi 12,3 metru, v žabkách 16,1 metru. Jako další nejméně vhodné skončily pánské lakýrky a dámské lodičky na podpatku.

"Pokud si uvědomíme, že přechod pro chodce je široký tři metry, tak z toho vyplývá, že použití nevhodné obuvi může mít za následek nedobrzdění vozidla a srážku s chodcem," uvedl mluvčí ÚAMK Igor Sirota.

Obtížná postižitelnost

Podobně ÚAMK otestoval i řízení motocyklu v motocyklistických botách a v žabkách. V tomto případě byl rozdíl v brzdné dráze kolem 75 procent.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích podle vedoucího Besipu Martina Faráře nijak přímo nedefinuje, jaká je vhodná obuv pro řízení, řidič by ale neměl jezdit nebezpečně a ohrožovat své okolí, což by se dalo vztáhnout i na použité boty. "Nicméně vymahatelnost ani postižitelnost v tomto případě není a policie ani v případě dopravní nehody nesleduje, jakou měl kdo z účastníků obuv," dodal.

Vedle plážové obuvi s volnou patou, lakýrek a lodiček jsou nevhodné i pohorky s vysokou podrážkou a zafixovaným kotníkem, stejně jako pracovní boty se širokou podrážkou. Lidé by rozhodně neměli řídit v lyžařských botách nebo cyklistických nášlapech.

Vhodná obuv by měla být podle Faráře pohodlná ale těsná, noha by z ní neměla mít možnost vyklouznout, takže spíše vyšší, ale nikoliv kotníková. Měla by mít nízkou podrážku bez hrubého vzorku, aby byl zachován cit na pedál a ovládání vozidla.

Autor: ČTK

9.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté zvažují spolupráci s CDU

Kongres ODS v Olomouci. Jiří Pospíšil
18 31

V TOP 09 je jediný zájemce o post předsedy. Jiří Pospíšil

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Ztracenou argentinskou ponorku údajně poškodil výbuch, patrání pokračuje

Zvuková anomálie zachycená minulý týden v moři poblíž místa, kde zmizela argentinská ponorka A. R. A. San Juan se 44 lidmi na palubě, mohla být exploze. Informaci přinesl argentinský deník Clarín. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT