Podnikatelé a další organizace zastoupené Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje (SPRMK) chtějí státu pomoci při výstavbě silnice I/11 směrem k hranicím se Slovenskou republikou. Část stavby chtějí dokonce zaplatit. Návrh s žádostí o podporu řešení předali předsedovi vlády Mirku Topolánkovi
29. června v Třinci. Ten podle zástupkyně SPRMK Karin Pelikánové zareagoval velice rychle. „Jednání se uskuteční už 16. července v Praze. Co na něm padne, nemůžeme předjímat, ale generální ředitel SPRMK Miroslav Fabian doufá v první konkrétní informace,“ řekla Deníku Pelikánová.
Sdružení upozornilo, že v souvislosti s výstavbou a zahájením výroby automobilky Hyundai se dále zhorší již nyní kritická situace a vzroste počet kamionů. „Kromě zatížení okolních obcí to postihne také konkurenceschopnost místních firem,“ uvedl Miroslav Fabian.


Sdružení v čele s Třineckými železárnami nabízí financování stavby a výkupy pozemků, což by mělo stát asi 600 milionů korun. „Jde o to, aby začala příprava výstavby a věci se daly do pohybu,“ uvedl Fabian. SPRMK upozornilo, že navržená varianta jako jediná dokáže zabezpečit stavbu s termínem dokončení v roce 2011. Silnice z Třanovic až k hranicím se Slovenskem by se podle loňského usnesení vlády měla zprovoznit v roce 2012. „Při současné situaci by se ani tento termín nestihl, my jsme přitom požadovali, aby to bylo ještě dříve. Proto přicházíme s vlastním řešením,“ řekl Fabian. Náklady na výstavbu se předběžně odhadují až na osm miliard korun.


Zatímco u výstavby hlavního tahu ve směru na Slovenskou republiku stále není znám termín realizace, stavba jablunkovského obchvatu pokračuje rychleji, než se původně očekávalo. Její dodavatel a Ředitelství silnic a dálnic Ostrava se podle informací redakce dohodli na zkrácení termínu. První řidiči by se tak na pětikilometrovém úseku měli projet už v říjnu 2008. Výstavbu by neměla zbrzdit ani nová vyhláška, která stavbařům nařizuje prodloužení a navýšení všech plánovaných protihlukových stěn.