Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obyvatelé Nového města zablokovali silnici

Nové Město - Jak ve špatném filmu si v pondělí odpoledne připadali řidiči jedoucí přes Nové Město u Chlumce nad Cidlinou. Obyvatelům obce už totiž došla trpělivost, a proto na půl hodiny zablokovali jeden z přechodů na tahu ve směru na dálnici D11.

25.5.2009 3
SDÍLEJ:

Obyvatelům Nového Města u Chlumce n. C. došla trpělivost. V pondělí 25. května na půl hodiny zablokovali dopravu chozením po přechodu.Foto: DENÍK/David Taneček

„Nechceme dál jen tiše přihlížet, jak nám kamiony a nákladní doprava ničí obec. Nikdo se s námi nechce dál o problému bavit, proto na sebe upozorníme. Snad se už konečně někdo vzpamatuje,“ říká ostře místostarosta Nového Města Vladimír Beer.

Lidem se nelíbí, že se jejich obec proměnila v průjezdní tah pro kamiony směřující k nebo z dálnice D11.

„Jiná trasa však není možná. Museli bychom nákladní dopravu vést přes komunikace nižších tříd a přímo do Chlumce nad Cidlinou, což nelze,“ vysvětluje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.

Jen co se přechod proměnil v neprostupnou zeď, hned se začaly tvořit kolony, které dosáhly až několika kilometrů na obě strany. Na místě tak raději dohlížely hlídky policie.

„Je to neúnosné. Již před sedmi lety nám Ředitelství silnic a dálnic slibovalo, že nákladní doprava povede přes obec jen dočasně. Hovořilo se tehdy o dvou až třech letech. A do dneška se nic nezměnilo. Praskají domy, nepříjemný je také ten neustálý hluk a mračna prachu,“ popisuje situaci jedna z místních Jana Kloubcová.

V polovině protestní akce už řidiči kamionů vystoupili ze svých vozů. Šoféři osobních aut příliš trpělivosti neměli, raději se otočili a zkusili jet jinou trasou.

„Na dálnici můžeme jet pouze touto cestou. Pro nás je to také velmi nepříjemné. Ztrácíme čas, jelikož silnice jsou velmi úzké a musíme jet hodně opatrně,“ uvedl řidič kamionu Lukáš Kolda a poznamenal: „Naprosto ty lidi chápu, jen nevím, jestli si tím pomůžou. Měli by spíš protestovat u paní Havránkové, která blokuje dostavbu dálnice.“

Mezi protestujícími se objevil také starosta Chlumce nad Cidlinou a krajský radní Miroslav Uchytil.

„Ředitelství silnic a dálnic je v pasti. Jejich prohlášení, že pomůže dostavba mimoúrovňové křižovatky pod Hradcem Králové, je mylné. Řidiči směřující na Polsko, Ostravu či Olomouc se budou snažit protlačit centrem metropole, které pak bude hrozit smrtící kolaps. Jediným řešením je přijetí liniového zákona a dostavba dálnice D11,“ dodává radní.

Obyvatelé Nového Města varují, že pokud ani tato akce nepřiměje ŘSD či kraj jednat, hodlají zablokovat dopravu znovu.

„Tentokrát však bez varování a třeba na delší dobu. Chceme, aby se konečně dálnice dostavěla a také, aby nám někdo kompenzoval náklady na opravy silnic, které kamiony ničí,“ doplnil Beer.

Celé znění PETICE obyvatel Nového Města

P E T I C E
říjen 2006
My, obyvatelé Nového Mesta, durazne žádáme neprodlužování doby prujezdu kamionu naší obcí. Kamiony v soucasné dobe opouštejí rozestavenou dálnici D 11 na 68. kilometru u obce Chýšt a v naší obci najíždejí na starou silnici c.11, “silnici smrti”.
V prosinci tohoto roku se má otevrít další cást “nejrychleji stavené dálnice v Evrope”, D 11, ale jen do 84. km a nikoliv do 90. km, jak bylo puvodne plánováno. Navíc se otevrení nového úseku má týkat pouze osobní dopravy a NIKOLIV kamionu !!!
Těžké hlucné kamiony mají dále sjíždet z dálnice D 11 jako dosud a projíždet naší obcí, Novým Mestem. (stejný problém tíží i další obce na silnici c.11, smer Hradec Králové, napr. Obedovice, Kratonohy, Roudnici, Lhotu p.Libcany, Urbanice atd.)
Nesmíme pripustit, abychom dále nelidsky trpeli prujezdem kamionu. Chápeme, že provizorní rešení bylo na urcitou dobu nezbytné. Nelze však pochopit, že neduslednost vlády pri vykupování pozemku na hradecku, které se “reší” už více jak 20 let, se má ted flikovat nekompetentním rešením, tedy dalším prodlužováním neprijatelného provizoria. “Oslavovaná” stavba D 11 má pro kamiony koncit nekde v poli a kamiony tak mají dále velmi výrazne negativne zasahovat do života v naší obci.
Novým Mestem projede dnes a denne 4 až 5 tisíc kamionu za 24 hodin !!! Hlucnost mnohokrát prevyšuje povolenou mez, zplodiny z tolika výfuku výrazne zhoršují ovzduší, otresy už zpusobily praskliny na mnoha domech podél silnice, o nebezpecnosti prujezdu, predevším pro deti, ani nemluvím.
Že tomu tak opravdu je, presvedcive dokládá nekolik reálných sekvencí natocených v ruznou denní i nocní hodinu. Zábery jsou nahrané na priloženém DVD. Ptáme se, proc se realizace dostavby dálnice D 11 odkládá?, kdo má zájem na nedokoncení D 11 až do Hradce Králové?, proc mají stovky lidí stále trpet arogancí moci?
My, obyvatelé Nového Mesta, svými podpisy potvrzujeme petici a durazne žádáme o definitivní vyrešení kamionové dopravy na D 11, tedy mimo Nové Mesto.
Obyvatelé Nového Města

Autor: Silvie Špryňarová

25.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem. Michal Horáček
5 16

Kandidáti prošli vlakem. Pro mě je to pohádka, řekl Horáček

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)
4 11

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Mugabe prý vzdal marný boj. Kdo ho v čele Zimbabwe nahradí?

/VIDEO/ Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes údajně přistoupil na to, že rezignuje. Informuje o tom stanice CNN s tím, že třidevadesátiletému vládci i jeho manželce byla garantována imunita.

Lukáš Nečesaný je nevinen, rozhodl nový senát

Lukáš Nečesaný (25) není pachatelem pokusu o vraždu kadeřnice, který se stal před čtyřmi lety v Hořicích. Dnes o tom rozhodl senát Krajského soudu v Hradci Králové.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT