Call centrum vzniklo v roce 2009 a funguje jako doplňková součást linky 155. V loňském roce na číslo 800 888 155 zavolalo 9393 lidí a počet hovorů každým rokem stoupá. Linka nepřijímá pouze hovory z celého kraje, ale z celé republiky a občas i ze zahraničí.

Pracovníci call centra poradí lidem například s otevírací dobou ordinací lékařů i pohotovostí, vyhledají lékárnu otevřenou i večer či o svátcích, ale poradí také s domácí léčbou nebo naopak s vyhodnocením, kdy už je lepší zavolat záchrannou službu. „Poradenství ohledně zdraví a první ‚svépomoci', než člověk může zajít za svým lékařem, funguje běžně i v dalších zemích Evropy. My jsme se inspirovali konkrétně londýnským call centrem," říká ředitel středočeské záchranné služby Martin Houdek.

Důvodem pro zřízení call centra je i omezená ordinační doba praktických lékařů a pohotovostí a podle Houdka také téměř zmizela návštěvní služba lékařů, kteří dříve své pacienty osobně obcházeli. „Proto je call centrum zcela logickým krokem, jako částečné řešení těchto nedostatků," řekl ředitel.

Call centrum podle něj velmi ulehčilo lince 155, která tyto typy hovorů často řešila a tím vznikalo riziko blokování tísňové linky urgentním hovorům. "Podle zkušeností záchranné služby strávili operátoři na tísňové lince 155 řešením takových hovorů přibližně 20 až 30 procent času," informoval Houdek.