Téma mostů přes Vltavu se dostalo i do předvolebního boje. Když nepočítáme zřícenou Trojskou lávku tak po Libeňském mostu na tom je nejhůř pravděpodobně právě Hlávkův most spojující Karlín a Holešovice.

Jak je stav vážný, by měla zjistit právě pečlivá diagnostika akademických odborníků ve sdružení s firmami Pontex a Inset, kteří použili výškovou techniku auta umístěného na pontonu na vodě. tak, aby se dostali pod mostní oblouky. Analýza všech čtyř mostních objektů by měla být hotová v červnu příštího roku. „Poslouží k výpočtu jeho zatížitelnosti a k vytvoření návrhu oprav,“ vysvětluje tisková zpráva TSK.

Práce však limituje fakt, že Hlávkův most patří mezi chráněné památky. „Potřebujeme proto opravdu komplexní diagnostiku, o kterou se budeme moct stoprocentně opřít,“ tvrdí náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Nicméně samotná diagnostika most neopraví,“ uvědomuje si.

Proto je potřeba udělat chemické analýzy nebo akustické trasování - metoda zjišťování dutých nebo odtržených míst v konstrukci. „Měříme dlouhodobě teploty na různých místech konstrukce mostu a deformace jeho vybraných kloubů. Také odebíráme vzorky materiálu z konstrukce mostu, abychom je mohli v naší laboratoři důkladně prověřit, v jakém stavu se most nachází i v místech, která není možné kontrolovat pouhým pohledem,“ popisuje Jiří Kolísko, ředitel Kloknerova ústavu ČVUT.

Šéf TSK Petr Smolka ovšem moc nepotěšil pražské řidiče. Hlávkův most - alespoň v diagnostické fázi - by neměl čekat stejný osud jako ten Libeňský. Silnice přes Štvanici se nezavře úplně, ale chystají se rovněž kopané a vrtané sondy do vozovky, pilířů a do podloží. Práce, které si vyžádají dočasné dopravní omezení, budou probíhat na několik etap v září a v říjnu.

„Na listopad plánujeme ještě dynamické zátěžové testy, které ale provoz na mostě neovlivní. Na přelomu roku pak budeme pokračovat statickými zkouškami, ty už si však z důvodu své náročnosti dočasná dopravní omezení vyžádají,“ dodal ředitel Smolka.