„Máme v této věci příslib od bývalého ministra dopravy Hřebíčka z roku 2008. Tehdy se uvažovalo pouze o Dobkovičkách, žádná jiná varianta nepřipadala v úvahu," říká starosta Velemína Petr Křivánek. Za obec se postavila Strana zelených a Piráti, kteří o víkendu iniciovali na Dni otevřených dveří dálnice D8 petici. Právě v Dobkovičkách je totiž lom s povolením těžby na několik desítek let. Ročně se z něj vytěží zhruba 750 tisíc tun kameniva. „Denně lokalitou projede více než stovka nákladních aut i návěsů, které jezdí po okresních silnicích. Když by se nájezd udělal v Radejčíně, který je od lomu asi 7 kilometrů, kamiony by zase jezdily stejnou trasou přes okresní silnice, anebo by najížděly na dálnici až po těch sedmi kilometrech. Situace by se tak nezměnila. Doprava by dál zatěžovala vesnice. A ještě by to zatěžovalo jak obyvatelstvo, tak přírodu Chráněné krajinné oblasti Českého středohoří," říká předseda petičního výboru Daniel Pitek.

Podle něj je potřeba, aby nájezd stál v Dobkovičkách, protože kamiony by na dálnici najížděly už po necelých 700 metrech. Petice podle něj nasbírala o víkendu sedm stovek podpisů.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR je ovšem na zásahy pozdě. „Trasa dálnice D8 i stavební provedení je již několik let závazně stanoveno, v prosinci bude tento poslední úsek dálnice D8 zprovozněn," uvedl mluvčí Jan Studecký.