Město přitom firmu dotuje více než půlmiliardou korun, PMDP musí kvůli nedostatku financí ubírat spoje a uvažuje a likvidaci některých zastávek, uvedl Deník.

Informaci listu řekli dva plzeňští radní. Šéf dopravního podniku se odmítl vyjádřit s tím, že list zveřejněním sumy porušuje zákon.

O výši platu ředitele PMDP se vedení města nezajímalo. Údajně nevěděl nic primátor Pavel Rödl (ODS) ani jeho ekonomický Vladimír Duchek (Pravá volba pro Plzeň). Radní ani zastupitelé prý sumu neschvalovali. "Městská rada je vůči PMDP v roli valné hromady a budu chtít informace o odměnách manažerů i kritéria, podle nichž se počítají," řekl Rödl. Podle předsedy kontrolního výboru radnice a zastupitele za ČSSD Milana Chovance je "nemorální a nesprávné", aby měl jakýkoli zaměstnanec města větší plat než primátor, "který pak vedle něj vypadá jako chudák".

Plat ředitele určuje představenstvo podniku, jehož šéf se k výši mzdy ředitele Michala Krause nevyjádřil. Její pohyblivá složka je odvozena od kvality hospodaření PMDP i peněz získaných z EU.

Plzeň má zřejmě nejdražší cenu za ujetý "vozokilometr" v ČR. Je dražší než Ostrava, Brno i Praha bez provozu metra. V Plzni je jeho cena 59 korun; jde o průměr za tramvaje, trolejbusy a autobusy. V Ostravě ho dokáže tramvaj ujet za 50,96 Kč, trolejbus za 48,49 a autobus za 34,83 koruny. V Brně chce místní dopravní podnik 56,31 Kč, v Praze stojí kilometr tramvaje 48,30 a autobusu 39,10 koruny.

Technický náměstek primátora Jiří Uhlík (ODS) to vysvětluje tím, že Plzeň má lepší a dražší vozy MHD a dále růstem mzdových, energetických a provozních nákladů podniku. Nevyloučil, že město začne více spolupracovat s ryze soukromým dopravcem ČSAD autobusy Plzeň, které už radnici s nabídkou levnějšího "vozokilometru" oslovily. Podle Uhlíka by mohlo ČSAD jezdit za hranice města do okolních vesnic.