Tým z pražského CERGE vypracoval několik modelů, které ukazují, jak by se projevilo zlepšení žáků v mezinárodních testech PISA na ekonomickém růstu. Uvedly to dnes Hospodářské noviny s odvoláním na výsledky studie, kterou dnes zveřejní ekonomové z institutu CERGE-EI.

Kdyby měli čeští žáci po dokončení základní školy stejné znalosti jako Finové, byl by prý HDP ročně dokonce o 335 miliard korun větší. „Dotáhnout Finsko je velmi těžké. Stačilo by ale i menší zlepšení, které je pravděpodobnější," citují jednoho z autorů studie Jana Straku. List uvádí, že mladí lidé v ČR mají menší tzv. funkční gramotnost, která vyjadřuje, jak umí žáci využít výsledky výuky v praktickém životě.

Deník připomíná, že deficit letošního rozpočtu je plánovaný na 105 miliard. Aby ho vláda dodržela, přistoupila například k některým škrtům.