Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie má model nejčastějších viníků nehod

Ústí nad Labem - Ze statistických údajů ústecké policie vyplývá, že nejrizikověji jezdí řidiči odpoledne.

5.3.2011 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Kačerovský

Dopravní policie v Ústí má k dispozici statistický model „nejúspěšnějšího“ viníka dopravní nehody. Vedoucí ústecké dopravní policie Karol Kočárek pomocí statistických údajů vysledoval jaká kategorie řidičů, v jaké nejtypičtější situaci, vytvoří ze svého auta pomuchlané plechy.

„Na základě statistických údajů jsem vytvořil popis dopravní nehody bez následků a druhou variantu, popis dopravní nehody s následky.

Pokud jde o variantu bez následků, k dopravním nehodám dochází nejčastěji mezi 14.00 hod. až 15.00 hod., v pátek, na místní neřízené dvoupruhové komunikaci pokryté živicí, suchého neznečištěného povrchu, za neztížených povětrnostních podmínek a dobrých rozhledových poměrů, v jednom jízdním pruhu, bez specifických úprav – tedy bez ostrůvků, přechodů, na přímém úseku, beze smyku, za účasti dvou vozidel, nejčastěji značky Škoda. Osobní vozidlo je roku výroby 2008, řízené řidičem ve věku 30 až 39 let s řidičským průkazem B,“ uvedl Kočárek.

Nešťastné pondělí

Dodal, že nehody, při kterých dojde ke zranění nebo úmrtí osoby, jsou do značné míry podobné: „K dopravním nehodám s následky dochází nejčastěji mezi 15.00 hod. až 16.00 hod., ale v tomto případě v pondělí a na státní neřízené dvoupruhové komunikaci. Také v tomto případě jsou komunikace pokryté živicí, suchého neznečištěného povrchu, za neztížených povětrnostních podmínek a dobrých rozhledových poměrů, v jednom jízdním pruhu, bez specifických úprav – ostrůvků, přechodů, na přímém úseku, beze smyku, za účasti dvou vozidel, nejčastěji značky Škoda. Osobní vozidlo je z hlediska statistických zjištění starší, rok výroby je 1998. Vozidlo řídil též řidičem ve věku 30 až 39 let s řidičským průkazem B. Řidič byl po dopravní nehodě vyproštěn speciální technikou.“

Ze statistických údajů ústecké policie vyplývá, že nejrizikověji jezdí řidiči odpoledne, což nepřímo podporují i měření společnosti NTD group a.s. v Ústí. Provádí měření automobilového provozu na vybraných měřících bodech. Například jedna z nejdůležitějších křižovatek v Ústí z Předmostí do Důlců. Nejpekelnější čas pro průjezd vozidel křižovatkou je kolem 16 hodiny. Odpoledne ve špičce projede křižovatkou za hodinu kolem 2300 aut. Silné zahuštění dopravy a spěch řidičů představují důležité faktory přispívající k dopravním nehodám.

Čtěte také: Nejčastější přestupek: překročení rychlosti v obci

Autor: František Roček

5.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump
2 5

Donald Trump nebude po boku Hitlera, Stalina či Merkelové? Skandální

Podzemí. Ilustrační foto.
6

Pražské podzemí se otevírá. Odborníci představí nepřístupné chodby

Občan na Hradě? Českou politiku chce vyléčit „čtyřicetiletý kluk“ Marek Hilšer

/REPORTÁŽ Z PŘEDVOLEBNÍ KAMPANĚ A SETKÁNÍ S VOLIČI/ Zkoumá mozkové nádory, tančí tango a nebojí se ozvat, když se někde děje bezpráví. Teď chce být prezidentem. V osm hodin ráno už před Všeobecnou fakultní nemocnicí v Praze panuje čilý ruch. Blikající sanitky přivážejí pacienty a bojují o drahocenné sekundy. Na protější straně silnice, v Anatomickém ústavu, se čas naopak zastavil. Studenti medicíny tu zrovna začínají první cvičení na pitevnách. 

Komentář Kateřiny Perknerové: Vojtěch Filip, génius reálpolitiky

Komunistická strana Čech a Moravy vyhrála sněmovní volby. Tedy ne na první dobrou, ale na druhou ano. Ačkoli skončila až pátá se 7,76 procenta hlasů, její předseda Vojtěch Filip dokázal za poslední měsíc to, co nikdo před ním.

Zpívající rozhodčí a bezdomovcem po své vůli: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 24. listopadu 2017.

Ladislav Špaček: Na Hrad jsem nastoupil s platem 15 tisíc

ROZHOVOR / FOTOGALERIE / Na setkání s někdejším poradcem prezidenta Václava Havla, pedagogem, spisovatelem, novinářem a mistrem v oboru etikety jsem se těšil. I když mírné obavy, jak se správně chovat ve společnosti Ladislava Špačka, jsem měl. Nebyly na místě. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT