Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie: Nabízíme smysluplnou práci, která je důležitá pro společnost

Východní Čechy - Je vám více než 18 let? Jste bezúhonným, politicky neangažovaným občanem České republiky? Máte středoškolské vzdělání s maturitou a nejste ani živnostník či člen řídícího orgánu nějaké firmy? Pak možná jste tím, koho hledá česká policie.

29.1.2008 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Policie své lidi ztrácí. Odcházejí především mladší policisté. Podle údajů ministerstva těchto policistů chybí 5041. Už na začátku roku 2007 chybělo téměř 2000 policistů. V roce 2007 navíc vstoupil v účinnost nový služební zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů a mnoho déle sloužících policistů se rozhodlo využít výhodných podmínek spojených se skončením služebního poměru, které jim zákon vytvořil. Ministerstvo vnitra proto představilo novou náborovou kampaň, která má do jejích řad přivést nové policisty.

Pomáhat a chránit

„Těm, kteří chtějí pracovat u Policie ČR, máme rozhodně co nabídnout“, říká policejní prezident Oldřich Martinů, „smysluplnou práci, která je důležitá pro celou společnost, nadprůměrný plat, možnost uplatnění nebo i získání vysokoškolského vzdělání, záruku kariérního postupu upraveného přímo zákonem a další výhody služebního poměru, jako například 6 týdnů dovolené, bohatý systém sociálních benefitů, příspěvky na rekreace, na penzijní připojištění a mnoho dalších výhod," doplňuje.

Policie však chce od prvního února tohoto roku hrát i na jinou strunu. A sice na morální povědomí svých "budoucích" policistů. Novým heslem policie se teď stane "pomáhat a chránit". V tomto duchu se nese i reklamní kampaň, jejíž hlavní součástí je televizní spot.

TV Spot (pro jeho shlédnutí klikněte ZDE)

Skupina agresivních mladíků napadá ve školní třídě slabého žáka, slovně jej napadá a bere věci. Situaci nesouhlasně sleduje další ze spolužáků. Na rozdíl od spolužáků, kteří dělají, že se jich incident netýká, jednoho z útočníků chytá za ruku a se slovy: "Nech ho bejt a vypadni!" celou útočící skupinu zahání.

Policie se televizní reklamou snaží dát najevo, o jaký druh lidí má zájem. Na rozdíl od předchozí kampně, kde policista hledal anonymní siluetu parťáka, nová kampaň jako by přímo ukazovala na konkrétní osobu. Nehledá prototyp "super-policisty", ale člověka, který se policistou cítí být. Tomu nabízí mu práci odpovídající jeho zájmu. Na stánkách www.nabor.policie.cz tyto jednotlivé "policejní profese" představuje a i zde se nedá přehlédnout důraz kladený na osobu uchazeče. "Důležitou podmínkou pro její provádění je dokonalá znalost obyvatel aprostředí každého okrsku," říká leták lákající do řad policistů obchůzkové služby.

Jak bude kampaň vypadat?

Interbetová stránka

Zájemci o zaměstnání mohou na této stránce vyplnit své kontaktní údaje, které budou automaticky zaslány na e-maily personálních pracovníků Policie ČR podle požadavku zájemce o pracovní zařazení. Zároveň mohou prohlédnutím stránky získat přehled o základních policejních činnostech, podmínkách přijetí do služebního poměru a jeho výhodách a také o možnostech budování kariéry nebo získání či rozšíření svého vzdělání.

Zelená linka

Vůbec poprvé používáme bezplatnou náborovou linku. Na čísle 800 880 910 budou vyškolení operátoři volajícím poskytovat informace o možnostech uplatnění u policie a zároveň jim zprostředkují kontakty s personálními pracovníky Policie ČR v jednotlivých okresech.

Televizní spot

Základem kampaně je televizní spot, jehož děj směřuje k cílové skupině lidí, které bychom chtěli získat pro práci v Policii ČR. Měli by to být ženy a muži, kteří chtějí pomáhat druhým, chránit slabší a zranitelnější, bojovat proti bezpráví. Hlavní postavy TV spotu zároveň tvoří motivy plakátů, které budou šířeny v různých provedeních v tisku i prostřednictvím dalších reklamních ploch.

Inzerát a plakát

Inzerát bude postupně vycházet v tištěných médiích a plakáty budou umístěny v pražském metru, na poštách, školách i v posilovnách po celé republice.

Motto na policejních autech

Heslo „Pomáhat a chránit“ se současně se zahájením kampaně objeví také na všech policejních autech ve služebním provedení v podobě bílého nápisu v zeleném pruhu na obou bocích vozidel.

Inspirace z Ameriky?

Motto policejní kampaně "Pomáhat a chránit" si tvůrci kampaně vypůjčili ze západních zemí. Podobné heslo - "To protect and serve (Chránit a sloužit)" zdobí i vozidla amerických policistů. Má značit spjatost policisty se svým "rajonem", podobně jako jej praktikuje anglická policie, když prezentuje policistu nikoliv nejen jako státního zaměstnance, ale i dobrého souseda.

Česká policie se ale dlouhodobě potýká s negativním postojem občanů. České policii podle nedávného výzkumu agentury STEM důvěřuje jen asi 47% obyvatelstva.

Náborový leták Policie ČR si můžete stáhnout ZDE

Autor:

29.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Používání elektronických zařízení při jízdě. Ilustrační foto.
5

Mobil za volantem? Nedoplatíte se. Německo zvyšuje pokuty

Místopředseda volební komise číslo 1006 v Pardubicích porušil volební zákon. Do komise zasedl v tričku propagujícím znak kandidující strany Blok proti islamizaci.
10

Člen volební komise agitoval ve volební místnosti za Blok proti islamizaci

Přehledně: 20 odpovědí politiků na otázky, které zajímají většinu z nás

/FOTOGALERIE/ Chcete po volbách zrušit zcela EET? Chcete, aby se Miloš Zeman stal prezidentem na další období? Povolili byste cyklistům dvě piva před jízdou? Podívejte se ve fotogalerii, jak politici v předvolební superdebatě Deníku hlasovali o zajímavých otázkách, které hýbou děním v České republice? 

Všechny karty na stůl. Zde jsou priority hlavních politických stran

Volby jsou tu. Pokud ještě nejste rozhodnutí, které straně dáte dnes či zítra svůj hlas, superdebata Deníku by vám mohla nabídnout řešení. Kandidáti deseti hlavních stran a hnutí včera představili klíčové priority svých programů.

Ze zákulisí: Podívejte se, jak Deník „upekl“ předvolební superdebatu

/VIDEO/ Zajímá vás, co se dělo v zákulisí, než desítka volebních lídrů nastoupila před kamery? Podívejte se na desetibodový recept, jak upéct předvolební superdebatu krok za krokem.

Pohledem Stanislava Šulce: Co v debatách nezaznělo

Volby jsou v plném proudu a za pár hodin již budeme znát nové uspořádání na politické mapě. Voliči se rozhodují také podle toho, co zaznělo na poslední chvíli v předvolebních debatách. A je třeba upozornit, že by neměli opomenout také to, co v debatách ani jednou nezaznělo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení