Přesto Lžičařovi počítali s tím, že se vrátí domů s oběma zásilkami. Poštovní úřednice jim ale odmítly vyhovět. „Nechápal jsem, proč nám zásilky nemohou vydat, když k tomu elektřinu nepotřebují. Bylo by to přece stejné jako doma, kde by nás pošťačka jen nechala podepsat papíry mezi dveřmi,“ vysvětlil Zdeněk Lžičař. A měl pravdu.

„V době výpadku elektřiny musí být sice pošta zavřená, protože je řada služeb na elektřině závislá, výdej oznámených zásilek mezi ně ale nepatří, a tak by je adresáti měli dostat,“ uvedla mluvčí České pošty Dita Václavíková. Shodná chyba zaměstnanců mělnické pošty, kterou odnesli manželé Lžičařovi, už se podle ní opakovat nebude.

Potíže manželského páru z Chloumku ale pokračovaly. Ve dni, kdy město zasáhl výpadek elektřiny, totiž odjížděli na pět dnů do ciziny. Snažili se proto s poštovními úřednicemi dohodnout o náhradním dodání zásilek později. Opírali se přitom o rady na zadní straně oznámení.

„Stálo tam, že nám může pošťačka po dohodě zásilky bezplatně donést až domů jindy, nebo si můžeme zaplatit jejich dovezení zvláští kurýrní službou – ale zase nás odmítli,“ doplnil Zdeněk Lžičař.

Podle Václavíkové jsou obě služby běžné. „Odjíždí-li adresát na delší dobu, než je lhůta uložení zásilky na poště, může požádat o její prodloužení, alespoň pokud to odesílatel předem nezamítl. Po návratu si zásilku může vyzvednout, je–li to pro něho pohodlnější, stačí na poštu zavolat a dohodnout si dodání zásilky v následujícím dni v rámci běžné pochůzky nebo zvláštní kurýrní službou,“ vysvětlila mluvčí České pošty.

Stejnou možnost tak měli i Lžičařovi, jen je škoda, že se o ní nedozvěděli přímo od místních poštovních úřednic.