„Šli jsme na oběd. Nestačili jsme ale ani dojíst, vyhnali nás ven na pláž a do hotelu už nepustili. Utekli jsme na poslední chvíli, bez osobních věcí. Ihned jsme začali namáčet prostěradla na pláži, která by nás případně chránila před kouřem a padajícím popílkem. Ušli jsme asi deset kilometrů do jiného hotelu. Kde budeme spát a co bude dál jsme nevěděli - celé bez jakéhokoliv zájmu cestovní kanceláře,“ popsal sobotu 22. července český turista.

Pardubačka Lucie Kodytek zůstává na Rhodosu
Češka v ohnivém pekle Rhodosu: Děti i dospělí spí, kde se dá, i na chodbách

„Věděli jsme, že v Řecku hoří, ale jednalo se o lokální požáry. Odlétali jsme v noci ve středu 17. července a od čtvrtka do soboty spali v našem hotelu Lindos Imperial,“ upřesnil turista.

V sobotu 23. července dopoledne dostal Eichler od delegátky cestovní kanceláře Blue Style zprávu, že z ohně, který se začal šířit, nemusejí mít obavy. „Vše je pod kontrolou a nejste v ohrožení. Teď už je to skoro celé uhašené,“ obdržela čtyřčlenná rodina SMS zprávu, kterou měl Deník možnost vidět. Z budovy v tu chvíli stoupal mohutný dým.

Vesnice Kiotari na ostrově Rhodos 24. července 2023. Desítky tisíc lidí již uprchly před plameny a mnoho vyděšených turistů se snaží dostat domů.
Požáry v Řecku přehledně: Nebezpečná místa. Kdy má člověk nárok na vrácení peněz

Čtyřčlenná rodina dostala na výběr: Buď poletí bez všeho zpět do Prahy, nebo se posunou jinam a počkají na svá zavazadla. „Dostali jsme se na okraj města Rhodos. Když jsem zavolal delegátce, odmítla nám pomoct a položila telefon. Na hotel nás odvezli místní. Byli neskuteční. Jednalo se o další noc spaní na zemi,“ přiblížil neděli 23. července Eichler.

Připravené kufry evakuovaných turistů.Připravené kufry evakuovaných turistů.Zdroj: Se souhlasem Pavla Eichlera.

Díky vypůjčenému autu mohl dojet na vlastní náklady do jejich původního hotelu pro zavazadla. Ty měli už na hotelu připravené. Rodina nejspíš bude požadovat od cestovní kanceláře odškodnění. „Zajímáme se o to. Jedná se o deset dní dovolené,“ dodal Eichler.

Deník se obrátil pro vysvětlení na cestovní kancelář. „Mrzí nás, pokud nebyli spokojeni s komunikací delegátky. Tyto rozhovory nenahráváme, ale plně věříme, že naše kolegyně dělá, co je v jejích silách. Do komunikace se může otisknout vyčerpání i našich lidí. Nejsme roboti. Prosíme všechny, aby se snažili být nápomocní jeden druhému. Jedná se o mimořádnou událost, přírodní katastrofu nebývalých rozměrů,“ uvedla mluvčí společnosti Blue Style Lucie Bukovanská.