Rozhodčí soud vloni řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav o miliardové částky. Soud přikázal firmě tunel zaplatit a Praze vyplatit dlužnou částku v řádech miliard. Dosud pak pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). Aktuální neshody se týkají podmáčených kabelů, které znemožnily dubnové otevření Blanky. Náměstek Dolínek i primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) v uplynulých dnech několikrát zopakovali, že škody za poničenou technologii platit nehodlají. Podle odhadů jde o částky v řádu stovek milionů korun. Primátorka ve čtvrtek v emotivním vystoupení pro média označila dodavatelské firmy za „debily" a „zločinecké spolčení".

Pokud Praha k soudnímu jednání přistoupí, podle ČKD poruší dohody z čtvrtečního jednání. „Obě strany se dohodly na výměně některých důležitých dokumentů. Pan náměstek Dolínek pak deklaroval, že si zástupci města chtějí vše nejprve prostudovat a ověřit, a pak by mělo následovat další jednání. Případná arbitráž by všechny tyto kroky negovala," uvedl mluvčí firmy Karel Samec. ČKD Praha DIZ by pak na krok Prahy musela adekvátně reagovat a „hájit všemi dostupnými právními prostředky své zájmy".

Stavbu tunelu Blanka, kterou zadala někdejší politická garnitura pod vedení primátora Pavla Béma (ODS), provází řada problémů. V průběhu let se prodražila minimálně o šest miliard korun. Vyjde na zhruba 37 miliard korun. Město několikrát odložilo termín otevření, který byl původně stanoven na rok 2011. Aktuální termín není znám.