Rallye Teplice byla v Teplicích v 70. a 80. letech velmi slavným podnikem. Její zašlou slávu se pokusili oprášit nadšenci, kteří jí zařadili do Rallye Cupu - Středoevropského poháru. Sobotní mezinárodní závod, jenž měl depo u stadionu na Stínadlech, ale dopadl tak, jak nikdo nechtěl - smrtí jedné ze závodnic.

„Mohu potvrdit, že řidička ve věku 44 let ve vysoké rychlosti ztratila kontrolu nad soutěžním vozem. Ten skončil na střeše v příkopu. Závodnice svým zraněním bohužel podlehla na místě, její spolujezdkyně byla těžce zraněna a převezena do nemocnice," popsala tragickou událost Veronika Hyšlerová, krajská policejní mluvčí. Dodala, že do havarovaného auta narazil při úhybném manévru další vůz. I zde došlo ke zranění, přihlížejícím divákům se však nic nestalo.

Celou sobotu prudce pršelo, trať byla mokrá, na hranici sjízdnosti, závodníci na ní měli často velké problémy. Problémy byly i s technikou, která vypovídala službu. Celý závod měl končit v pět hodin, k nehodě však došlo krátce po půl šesté. Pořadatelé uvažovali, že závod zruší již v průběhu dne, z avizovaných 56 posádek se totiž odhlašovala jedna za druhou. Tragická nehoda nebyla toho dne první, pořadatelé jich evidovali hned několik. Filipová byla zkoušenou závodnicí. Na trať vyjela s červeným mitsubishi, které mělo osudové startovní číslo 13…

Nehoda na u Adolfova je prvním neštěstím při automobilových soutěžích od loňské nehody v obci Lopeník na Uherskohradišťsku, kde závodní vůz vyjel z trati a zabil čtyři dívky ve věku od sedmi do 19 let. Nebyla to vloni jediná smrtelná nehoda, v minulém roce při rallye v ČR zemřelo celkem pět diváků a dva navigátoři.

Po nehodě v Lopeníku přistoupil český Svaz rallye k posílení bezpečnostních opatření. Pořadatelé například jednotně značí okolí tratí, obyvatelé obcí jsou upozorňováni na konání závodů a byl také snížen výkon některých typů závodních aut. Nic podobného ale na Rallye Teplice platit nemuselo, závod nemá s AČR nic společného.

S využitím ČTK