Spustit vlastní eshop je snadné
V minulosti bylo třeba oslovit profesionální programátory, kteří konkrétní internetový obchod vytvořili na zakázku. Aktuálně je situace zcela jiná, jelikož získat svůj vlastní je mnohem jednodušší. Existuje pronájem eshopu, v rámci kterého za daný kompletní systém zaplatíme pouze drobný měsíční poplatek. A to s jistotou plné funkčnosti, stejně jako s jistotou klasických, stejně jako nadstandardních funkcí.
Ceny provozu jsou minimální
Druhým důvodem, proč se začít o vlastní internetový obchod zajímat, to jsou jeho ceny. Zatímco řešení na míru by mohlo stát i statisíce korun českých, pronajímané řešení vyjde na pakatel. A to doslova. Rozhodneme-li se založit eshop, nemusí nás to stát více, než několik desítek korun měsíčně. A tolik peněz ve svém rozpočtu dokáže najít skutečně doslova každý. Podíváme-li se na cenovou politiku některých z poskytovatelů, můžeme se vydat i dvěma různými cestami. Buď platit za řešení jako celek, nebo si navolit jenom takové funkce, které budeme v rámci pronajímaného řešení využívat. V základu tak výdaje spojené s provozem nejsou nijak vysoké. A to se začínajícím eshopařům maximálně hodí.
Propagace je jednoduchá
Reklamní kampaně jsou dnes základem každého prodeje nejenom zboží, ale také prodeje služeb. Zatímco v rámci mnoha podnikatelských směrů se neobejdeme bez důkladné marketingové strategie, u eshopu lze tyto problémy hodit za hlavu. Propagace může fungovat v podstatě automaticky, díky integrovaným modulům v samotném systému. Mezi ty se řadí:
• Optimalizace pro vyhledávače,
• Export do porovnávačů zboží,
• Automatické exporty na aukční a inzertní servery.
V podstatě stačí jeden jediný klik a naše zboží může být snadno vidět. A to znamená jistotu toho, že ho potencionální zákazníci také snadno a také velmi jednoduše najdou.
Jde to i bez skladu
Velké internetové obchody se dnes neobejdou bez rozsáhlých skladů, ze kterých expedují své zboží. Jak je to u obchodů menších? Ty často skladem nedisponují. Přesto mohou nabídnout celkově rychlou dobu doručení. Stačí jenom volba správného dodavatele, který ihned zasílá zboží eshopu, který ho následně přeposílá zákazníkům.
I tento krok lze optimalizovat tak, aby zboží bylo u zákazníka hned druhý den. Forma podnikání, nazývaná jako dropshipping, je totiž možností, jak zajistit, aby zboží šlo k zákazníkům přímo z dodavatelského skladu. Provoz eshopu tak v podstatě není nic jiného, než běžná tvorba web stránek a jejich správa. O vše ostatní, co se týká fyzického odeslání zboží, se stará již někdo jiný.
Přidáme-li k tomu všemu fakt, že živnostenské oprávnění získáme za pár dní, za minimální poplatek, není divu, že se lidé na dráhu online podnikání vydávají stále více. A ani odborníci změnu neočekávají.