Animované záběry promítla na pražském Václavském náměstí, kde nápad lidem představil volební manažer ODS Ivan Langer. Mítink ale v reálném světě velký zájem nevzbudil. Na náměstí ho kromě novinářů a členů Modrého týmu podporovatelů ODS sledovalo asi 50 lidí.

Lidé, kteří se demonstrace účastnili na internetové stránce www.virtualnidemonstrace.cz, si mohli vytvořit vlastní transparent i podobu svého virtuálního demonstranta. Některá hesla dodala ODS. Často se tak opakovala výzva, aby Paroubek skončil v politice či varování před státním bankrotem. Šéf ČSSD byl terčem většiny transparentů, na nichž se mimo jiné objevilo „Bradavice nikdy více“ či heslo parodující slib ČSSD týkající se vyplacení takzvaného třináctého důchodu: „Každý třináctý důchodce dostane důchod“.

Lídr ODS Petr Nečas si na virtuální demonstraci užil bouřlivý potlesk a podporu, jaké se na reálných mítincích zatím zdaleka nedočkal. „Socialistické recepty se vyčerpaly, socialistické recepty vedou zemi k bankrotu a lidi k bídě. Česká republika stojí před křižovatkou. Můžeme tomu zabránit! My nechceme jít touto cestou!,“ hřímal animovaný Nečas k virtuálním demonstrantům. Připustil, že ODS řadu lidí zklamala a odehnala od sebe. Nyní je podle něj ale čas se zmobilizovat a zabránit levici v politice vedoucí ke státnímu bankrotu.

Podle ČSSD skončila akce fiaskem

Podle sociálních demokratů volební akce ODS skončila fiaskem. Langer podle ČSSD ukázal, že není schopen zorganizovat masový protest nejen v reálném světě, ale ani ve virtuálním. Socialisté připomněli, že jejich Petici proti placenému zdravotnictví podepsalo přes 110.000 občanů. „Na rozdíl od virtuální demonstrace ODS s anonymními avatary jde o skutečné občany České republiky,“ uvedl volební manažer ČSSD Jaroslav Tvrdík.

Podle Langra je účast 30.000 lidí úspěchem. Cílem akce podle něj bylo vnést do kampaně kromě vážných sdělení také humor a recesi. „Současně jsme také reagovali na omezování svobody projevu na mítincích ČSSD,“ řekl. Kampaň ODS se podle něj záměrně soustředila na internet, protože právě přes něj může strana oslovit hodně svých voličů.

Internet vstupuje do letošní volební kampaně výrazněji, než tomu bylo dříve. ODS v rámci negativní kampaně útočí na ČSSD také na webových stránkách www.cssdprotivam.cz. Občanští demokraté na internetovou komunikaci sázejí dlouhodobě. Navrhují dokonce, aby se v příštích parlamentních volbách mohlo volit přes internet.

Stále rozšířenější je také sociální síť Facebook, kde se hlavně mladí lidé před volbami sdružují v diskusních skupinách a vyjadřují své politické preference. Rozruch vzbudila také internetová premiéra krátkého videa režiséra Petra Zelenky s herci Marthou Issovou a Jiřím Mádlem. Klip vyzýval mladé, aby „přemluvili bábu a dědu“, ať nevolí levici.