Téměř čtyři pětiny žen mají při nákupu plavek mají pocit, že jejich postava není taková, jakou by chtěli mít. To samé si myslí polovina mužů. Plavky, které ne zcela sedí na jejich postavu si kupuje 16 procent žen s cílem do nich zhubnout.

Plavky, které si ženy berou na dovolenou, jsou v 70 procentech případů dvoudílné. "Když už si ženy balí do kufru jednodílné plavky, tak spíše na dovolenou v ČR než k moři. Přibližně stejný poměr tvoří plavky ve střihu "trenky" u mužů," uvedla mluvčí Zoot.cz Andrea Burgerová.

Doplňky k plavkám, jako různé šátky, ozdoby do vlasů či gelové vycpávky, nosí alespoň občas kolem 30 procent respondentek. Zatímco v Česku jsou doplňky k plavkám častější než na Slovensku, Slovenky zase více střídají plavky na koupání a opalování, ukázal průzkum.

Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz se zájem o on-line nákup plavek zvedá s tím, jak příznivé počasí na koupání panuje venku. "Sledujeme, že doposud byl největší zájem o plavky v tropickém týdnu před koncem června. Spolu s letní atmosférou však lidé nakupují plavky on-line v průběhu celého léta, zejména potom v čase, kdy se chystají vyrazit na dovolené," dodala obsahová manažerka Heureky Alexandra Čermáková.

Oblíbeným typem pro dámy jsou letos podle ní "opalovací" plavky, takzvané brazilky. U pánských plavek jsou dlouhodobě oblíbené plavecké kraťasy nebo šortky.