Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Realitka naoko prodává Pražský hrad. Chce upozornit na svůj spor s ministerstvem

Praha – Realitní společnost Czech Point 101 dnes začala na internetu nabízet k prodeji Pražský hrad. Kampaní chce upozornit na svůj spor s ministerstvem vnitra ohledně ochranné známky „Czech Point". Ministerstvo považuje spor za účelový.

9.9.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Šimánek Vít

„Unikátní hrad v historickém srdci Prahy je na prodej. Tento velkolepý hradní komplex zahrnuje královské paláce, katedrálu, kostely, zahrady a vinice. Celková rozloha pozemku činí 70 000 m2. Mezi původní obyvatele patřil například císař Rudolf II. nebo prezident Václav Havel," láká realitní společnost zájemce o exkluzivní nemovitost.

Firma ale připouští, že sídlo hlavy státu ve skutečnosti prodat nechce. „Touto cestou chceme upozornit veřejnost na praktiky českých politiků," tvrdí realitní společnost.

Ta podle svého vyjádření vlastnila od roku 2006 ochrannou známku „Czech Point". O rok později však české úřady tento název použily pro vládní informační terminál „Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál" nazývaný Czech Point. Spor, který řešil i Úřad pro harmonizaci vnitřního trhu EU, vygradoval letos v červnu, kdy Úřad průmyslového vlastnictví na návrh ministerstva vnitra ochrannou známku společnosti Czech Point 101 zrušil.

Známku registrovali už v roce 2003

„Ministerstvo vnitra nás neustále obviňuje, že jsme ochrannou známku Czech Point registrovali pouze proto, abychom se zviditelnili na jejich projektu. Avšak my jsme obchodní jméno Czech Point (101) používali již od roku 2003 a naši ochrannou známku jsme registrovali dříve, než vládní projekt Czech Point vůbec v praxi existoval," prohlásil mluvčí společnosti Nathan Brown.

Naopak právní zástupce ministerstva se podle Jiřího Korbela z odboru tisku ministerstva domnívá, že společnost slovní název Czech Point zaregistrovala účelově. „V průběhu celé kauzy se protistrana snaží s ministerstvem uzavřít dohodu, jejíž cílem by bylo finanční vyrovnání ze strany ministerstva směrem k Czech Point 101," uvedl Korbel a zdůraznil, že resort je právoplatným držitelem ochranné známky Czech Point týkající se jak slovního názvu, tak grafického znázornění.

„Ministerstvo vnitra používá ochrannou známku zcela v souladu s jejím zaregistrováním a jakýmkoliv způsobem nezasahuje do podnikatelské činnosti společnosti Czech Point 101," uzavřel Korbel.

Autor: ČTK

9.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kůň, který si "zahrál" v hollywoodském velkofilmu Troja z roku 2004, dnes stojí v tureckém městě Canakkale.
DOTYK.CZ
5

Trojský kůň nebyl žádným koněm, jde o chybu v překladu, tvrdí vědec

Unikátní bronzový kotel musel k lékařům.
11

FOTOGALERIE: Bronzové vědro přepisuje historii východních Čech

Prezidentem by se stal Zeman. Volilo by jej 41,5 procenta. Druhý by byl Drahoš

Současný prezident Miloš Zeman by v prezidentské volbě nyní získal 41,5 procenta hlasů. Bývalého předsedu Akademie věd Jiřího Drahoše by volilo 30,5 procenta lidí a textaře Michala Horáčka 16,5 procenta. Další kandidáti mají výrazný odstup. Na čtvrtém místě je bývalý premiér Mirek Topolánek se čtyřmi procenty.

Radek Vondráček: Vládu s důvěrou budeme mít dříve než v létě

/VIDEO, FOTOGALERIE/ V pondělí začíná ustavující schůze Poslanecké sněmovny, během níž bude zvoleno její vedení. V čele zákonodárného sboru by měl díky hlasům ANO, Pirátů, SPD a KSČM stanout Radek Vondráček (ANO).

Povolební postup Babiše a Zemana schvaluje téměř polovina Čechů

Téměř polovina Čechů souhlasí s povolebním postupem předsedy vítězného hnutí ANO Andreje Babiše a prezidenta Miloše Zemana. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median pro server Český rozhlas. Babiš se snaží o sestavení menšinové vlády. Prezident, který v Lánech přijal zástupce všech parlamentních stran, mu přislíbil první dva pokusy na získání důvěry Sněmovny.

AUTOMIX.CZ

V Boleslavi staví auta s pohonem 4x4 už 80 let. Některá byla vážně pozoruhodná

Současná obliba vozů třídy SUV s sebou přinesla i rostoucí zájem o pohon všech kol. Na tento trend samozřejmě musí reagovat i česká automobilka Škoda, která čtyřkolku nabízí v modelových řadách Octavia, Superb, Kodiaq a Karoq. Myšlenka pohonu všech kol sahá v Mladé Boleslavi až do 30. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT