Mluvčí městské části Prahy 8 Helena Šmídová uvedla, že úředníci měli pouze drobné problémy s ovládáním nového systému. „Žádné zásadní problémy jsme však neměli," řekla. Obdobně se vyjádřily i městské části Prahy 1, 2, 4 a 7, ale i pražský magistrát. Mluvčí městské části Prahy 7 Martin Vokuš sdělil, že systém je napojován postupně a kompletní připojení bude trvat i několik týdnů.

Některé úřady tak využily možnost, aby i po spuštění registrů využívaly dosavadního systému nebo zjednodušeného přístupu pomocí služby Czech POINT. Podle Nováka bylo za první den prostřednictvím této služby pořízeno skoro 1000 výpisů. „Prostřednictvím agendových informačních systémů úřadů připojených k základním registrům proběhlo téměř půl milionu transakcí," uvedl mluvčí.

Například Brno nechalo kvůli spouštění registrů proškolit 1400 úředníků z magistrátu, jednotlivých městských částí i městské policie. Magistrát ale zatím od vnitra nedostal certifikát opravňující ke vstupu do registrů. „Certifikát jsme zatím nedostali, data ověřujeme pomocí služby Czech POINT. Znamená to, že jsou ověřené s jednodenním až dvoudenním zpožděním, což běžný občan téměř nepozná," řekl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára s tím, že software už je nachystaný a certifikát by měl dorazit co nejdříve. Potom budou data ověřitelná okamžitě.

„Centrální registr považujeme za výborný nápad. Problém je však v tom, že data ještě nesdílíme. V praxi to znamená, že jednotlivé složky státní správy nejsou propojeny tak, jak by měly být. Stalo se nám, že jsme věděli, že na jedné z našich obcí vložili data, která jsme však ještě po několika hodinách neviděli, respektive jsme je nesdíleli. Věříme, že systém bude funkční během několika dnů," řekla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová.

Registry mají zajistit to, aby lidé už nemuseli sdělovat různým úřadům stejné informace – úředníci si je zjistí sami na základě přiřazených oprávnění. Základní registry jsou čtyři – registr obyvatel, registr osob, registr územní identifikace, adres a nemovitostí a registr práv a povinností. Například registr obyvatel sjednotí údaje z dosavadních evidencí obyvatel, občanských průkazů, cestovních dokladů a z informačního systému cizinců.