Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamy ohrožující bezpečnost do pěti let nezmizí

Praha – Reklamní zařízení ohrožující bezpečnost u silnic nezmizí dříve než za pět let od nabytí účinnosti novely zákona o pozemních komunikacích.

1.8.2011 1
SDÍLEJ:

Billboard u silnice. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Jaroš Milan

Ministerstvo chce pětiletou přechodnou dobou vyřešit dlouho trvající problém smluv sjednaných v 90. letech s reklamními agenturami, které byly podepsány na desítky let i na dobu neomezenou a které umožňují provoz reklamních zařízení doteď. Řekl to mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Pětiletá přechodná doba by měla zajistit, aby majitelé reklamních zařízení nebyli zkráceni na svých právech a ministerstvo se také vyhnulo možné hrozbě žalob za zmařenou investici či ušlý zisk. Podle mluvčího chce ministerstvo návrh předložit nejpozději na přelomu září a října vládě.

Dostatečný čas k ukončení smluv

Původně se uvažovalo o desetiletém přechodném období. Ministerstvo dopravy však nakonec dalo za pravdu připomínce ministerstva vnitra, že je doba zbytečně dlouhá, a akceptovalo kratší. Podle důvodové zprávy je pětiletý časový úsek dostatečný k ukončení smluvních vztahů, které byly zejména v 90. letech sjednávány na neomezenou dobu a které by už nesplňovaly podmínky nového zákona.

Návrh podle Nováka přináší i zákaz umístění reklamních zařízení v ochranném pásmu silnic první třídy do 50 metrů a dálnic do 250 metrů. Existovat by však měla výjimka pro obchodníky, například motely nebo čerpací stanice sousedící bezprostředně s dálnicí nebo rychlostní komunikací, které by mohly svůj reklamní poutač umístit i v ochranném pásmu. V obcích však pravděpodobně reklamy zůstanou. Podle Nováka totiž nemůže ministerstvo zasahovat do jejich působnosti.

Ministerstvo chce naopak zachovat stejné podmínky při vydávání povolení na umístění reklam, ale i pětileté období, na která jsou vydávána. Povolení na výstavbu billboardů u dálnic vydává ministerstvo dopravy, u silnic první tříd jsou to krajské úřady.

Čtěte také: Billboardy měly zmizet do deseti let

Autor: ČTK

1.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kůň, který si "zahrál" v hollywoodském velkofilmu Troja z roku 2004, dnes stojí v tureckém městě Canakkale.
DOTYK.CZ
5

Trojský kůň nebyl žádným koněm, jde o chybu v překladu, tvrdí vědec

Alžběta II. a princ Philip slaví platinovou svatbu
7

Britská královna Alžběta II. a princ Philip oslaví zítra platinovou svatbu

Prezidentem by se stal Zeman. Volilo by jej 41,5 procenta. Druhý by byl Drahoš

Současný prezident Miloš Zeman by v prezidentské volbě nyní získal 41,5 procenta hlasů. Bývalého předsedu Akademie věd Jiřího Drahoše by volilo 30,5 procenta lidí a textaře Michala Horáčka 16,5 procenta. Další kandidáti mají výrazný odstup. Na čtvrtém místě je bývalý premiér Mirek Topolánek se čtyřmi procenty.

Motorest u dálnice zřejmě vzplanul od komína. Škoda jde do desítek milionů

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Mohutný požár se obešel bez zranění – a podařilo se zabránit jeho rozšíření. To jsou zřejmě jediné příznivé zprávy spojené s řáděním plamenů, které v sobotu hodinu před polednem zachvátily restaurační provoz v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi a v Praze, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčoval hustý tým valící se ze střechy budovy postavené ve stylu koliby, jímž probleskovaly plameny. Objekt požár zcela zničil i s veškerým vybavením. Škoda se odhaduje na 30 milionů korun.

Povolební postup Babiše a Zemana schvaluje téměř polovina Čechů

Téměř polovina Čechů souhlasí s povolebním postupem předsedy vítězného hnutí ANO Andreje Babiše a prezidenta Miloše Zemana. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median pro server Český rozhlas. Babiš se snaží o sestavení menšinové vlády. Prezident, který v Lánech přijal zástupce všech parlamentních stran, mu přislíbil první dva pokusy na získání důvěry Sněmovny.

AUTOMIX.CZ

V Boleslavi staví auta s pohonem 4x4 už 80 let. Některá byla vážně pozoruhodná

Současná obliba vozů třídy SUV s sebou přinesla i rostoucí zájem o pohon všech kol. Na tento trend samozřejmě musí reagovat i česká automobilka Škoda, která čtyřkolku nabízí v modelových řadách Octavia, Superb, Kodiaq a Karoq. Myšlenka pohonu všech kol sahá v Mladé Boleslavi až do 30. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT