„Nejvyšší poptávka po našich kurzech je od září do prosince. Druhá vlna zájemců pak přichází od prosince téměř do dubna,“ informoval Petr Dolejš, marketingový manažer Polygonu Most. Řidiči si na polygonu mohou vyzkoušet ve cvičných modulech reálné situace a naučit se je zvládat. Mostecký polygon je jediný v České republice, který má zařízení na vyzkoušení smyku zadní nápravy.

Dalším modulem je například kluzká plocha, na které se simuluje jízda po uježděném sněhu. „Je důležité naučit se pracovat s volantem a se spojkou,“ řekl manažer. „Na polygonu jsem nikdy nebyl, ale určitě je to pro řidiče dobrá zkušenost. Nechci urážet ženy, ale hlavně ony při smyku začnou zmatkovat a neví, co mají dělat,“ řekl Marek Vadil, mostecký řidič. Účastníci kurzu se také naučí brzdit z kopce na mokré či kluzké silnici a správně reagovat při smyku přední nápravy. Téměř 80 procent zájemců o kurzy na polygonu tvoří firemní klientela.

„Své zaměstnance zde nechávají školit především firmy, které mají velký vozový park,“ uvedl Petr Dolejš. Přesto, že přes léto zájemců o kurzy ubývá, funguje polygon po celý rok. Kurz trvá sedm hodin a je složen jak z praktické výuky, tak i z teoretické. Podle policie by měl projít kurzem každý, kdo se řízením vozidel živí, hlavně pak řidiči autobusů či záchranáři. „Polygon je dobrá věc, ale drahá. Myslím, že jsou i levnější možnosti, jak naučit řidiče reagovat při náhlých situacích,“ sdělil Jan Polívka, instruktor mostecké autoškoly. Podle něj má takový kurz dobrý vliv na bezpečnost.

„Alespoň v kurzu řidiči zjistí, že takový smyk není žádná sranda,“ dodal. Instruktor dále říká, že zvládat smyky a jiné krizové situace v autě se naučí každý. Rozdíl je však v délce trénování. Řidiči, kteří projdou kurzem bezpečné jízdy, by také neměli svých dovedností zneužívat. Paradoxem je, že kurz bezpečné jízdy je vhodnější pro řidiče, kteří již několik let jezdí. „Ti, co mají čerstvý řidičský průkaz, jezdí opatrněji a zpravidla nebourají tak často, jako zkušenější řidiči,“ uzavřel Polívka.