Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči před zimou trénují smyky na Polygonu

MOST - Zájem o kurzy bezpečné jízdy na mosteckém polygonu je v tomto období opravdu velký. Řidiči si chtějí před zimou natrénovat smyky či jízdu na sněhu. Kurzy na polygonu jsou již nyní téměř obsazeny, a to až do prosince.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Řidiči zkoušejí projet jedno ze zařízení mosteckého polygonu.Foto: DENÍK/Polygon Most

„Nejvyšší poptávka po našich kurzech je od září do prosince. Druhá vlna zájemců pak přichází od prosince téměř do dubna,“ informoval Petr Dolejš, marketingový manažer Polygonu Most. Řidiči si na polygonu mohou vyzkoušet ve cvičných modulech reálné situace a naučit se je zvládat. Mostecký polygon je jediný v České republice, který má zařízení na vyzkoušení smyku zadní nápravy.

Dalším modulem je například kluzká plocha, na které se simuluje jízda po uježděném sněhu. „Je důležité naučit se pracovat s volantem a se spojkou,“ řekl manažer. „Na polygonu jsem nikdy nebyl, ale určitě je to pro řidiče dobrá zkušenost. Nechci urážet ženy, ale hlavně ony při smyku začnou zmatkovat a neví, co mají dělat,“ řekl Marek Vadil, mostecký řidič. Účastníci kurzu se také naučí brzdit z kopce na mokré či kluzké silnici a správně reagovat při smyku přední nápravy. Téměř 80 procent zájemců o kurzy na polygonu tvoří firemní klientela.

„Své zaměstnance zde nechávají školit především firmy, které mají velký vozový park,“ uvedl Petr Dolejš. Přesto, že přes léto zájemců o kurzy ubývá, funguje polygon po celý rok. Kurz trvá sedm hodin a je složen jak z praktické výuky, tak i z teoretické. Podle policie by měl projít kurzem každý, kdo se řízením vozidel živí, hlavně pak řidiči autobusů či záchranáři. „Polygon je dobrá věc, ale drahá. Myslím, že jsou i levnější možnosti, jak naučit řidiče reagovat při náhlých situacích,“ sdělil Jan Polívka, instruktor mostecké autoškoly. Podle něj má takový kurz dobrý vliv na bezpečnost.

„Alespoň v kurzu řidiči zjistí, že takový smyk není žádná sranda,“ dodal. Instruktor dále říká, že zvládat smyky a jiné krizové situace v autě se naučí každý. Rozdíl je však v délce trénování. Řidiči, kteří projdou kurzem bezpečné jízdy, by také neměli svých dovedností zneužívat. Paradoxem je, že kurz bezpečné jízdy je vhodnější pro řidiče, kteří již několik let jezdí. „Ti, co mají čerstvý řidičský průkaz, jezdí opatrněji a zpravidla nebourají tak často, jako zkušenější řidiči,“ uzavřel Polívka.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Německý policista. Ilustrační foto.

V burce si v Německu za volant už nesednete

Hayato Okamura
3 9

Budeme pracovat, aby to nebyl konec demokracie, říká bratr Tomia Okamury Hayato

EXKLUZIVNĚ

Vítěz voleb Andrej Babiš: Menšinová vláda ANO je poslední možnost

Den po sečtení hlasů se už intenzivně začalo jednat o povolebním uspořádání. Šéf hnutí ANO Deníku nastínil, jaké budou jeho první kroky.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

České ragby chce na MS, na Barbary zatím nemá

Mezi nejlepší světové týmy se česká reprezentace nikdy neprobojovala. V mezinárodním žebříčku figuruje až na dvaatřicátém místě a většinu jejích zápasů navštěvuje sotva pár stovek diváků. Taková je realita domácího mužského ragby. Plán je ale jasný: brzy to změnit.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se toi v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení