Lze také využít soukromé přepravce, kteří jsou ale dost drazí. Dlouho vedla v úvahách města vize prodloužení tramvajové trati z konečné u Divoké Šárky na letiště. Nyní se však do popředí dostává spíše metro a rychlodráha. „Tramvaje asi skutečně na letiště jezdit nebudou, protože metro či vlaky dokáží přepravit více lidí a rychleji,“ připustil radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Jako nejpravděpodobnější spojení s letištěm se nyní jeví prodloužení trasy metra A z Dejvic. Nový úsek by měl měřit 12,8 km a usnadnit život obyvatelům sídlišť Petřiny, Červený vrch a Dědina. Hovoří se i o tom, že metro umožní navíc bezbariérový přístup do nemocnice v Motole. Podle odhadů bude stavba stát 40 milionů korun a město ji začne stavět v roce 2009.

Šanci na realizaci má však stále i rychlodráha. „Otázka není, zda metro, nebo rychlodráha. Fungovat může oboje. Rychlodráha by se měla začít stavět co nejdříve, protože může být dostavěna výrazně dříve než metro,“ řekl Petr Moos, proděkan Dopravní fakulty ČVUT.