„Stále není jisté, zda rychlíky budou v Lysé zastavovat,“ to je podle starosty Jiřího Havelky bohužel výsledek posledního jednání
s ministerskými úředníky.

„Přitom čas se nachyluje. Už brzy se začne tisknout nový jízdní řád. Někdo by nám už mohl sdělit, na čem jsme,“ myslí si Havelka. Šance podle něj prý ale stále je.

Úředníci ministerstva přišli, stejně jako loni, s návrhem, aby v místní stanici přestala zastavovat převážná část rychlíků na frekventované trati Hradec Králové – Praha. Prostě proto, že rychlíky patří k dálkové dopravě a neměly by zastavovat každých 20 kilometrů.

Argumenty Lysáků o vytížnosti vlaků jakoby nebralo ministerstvo v potaz. Pro cestující z Lysé, Milovic a okolních obcí by to přitom znamenalo katastrofu. Osobní vlaky totiž nemají takovou kapacitu, aby mohly bez rychlíků nápor cestujících na Prahu zvládnout. Rychlíky na této trase v Lysé denně využívá 1200 nastupujících a vystupujících cestujících. A k posílení osobních vlaků nemůže dojít, protože to z kapacitních důvodů na trati nejde.

Bojí se hlavně další města na trase, nejvíce Čelákovice, kde by tím pádem zřejmě ztratili místní lidé ve špičkách možnost vůbec se do vlaků na Prahu dostat. Proto se i zástupce Čelákovic účastnil jednání na ministerstvu.

„Takovéto každoroční dohadování o rychlíky je nedůstojné,“ tvrdí navíc Havelka.

Lidé si myslí, že je v Lysé dobré spojení a je nesmysl to měnit k horšímu.

„Lysá je přestupní bod na Prahu-Nymburk-Ústí nad Labem a neustále rostoucí a rozvíjející se Milovice. Proč na přestupním bodu několika směrů rušit zastávky rychlíků? A to bez objektivních argumentů. Až pojedu příště a budu muset složitě přeběhnout na jiné nádraží, přeběhnu rovnou na autobusové. Budu tam rychleji a levněji. A nebo radši pojedu autem,“ uvedlv dopise redakci Jožka Serbus z Lysé.

Jak to tedy dopadne? Ministerští úředníci zatím neoznámili žádný termín, kdy by mělo padnout konečné rozhodnutí, zda rychlíky Lysé zůstanou, nebo ne.