Její organizátoři, Česká televize a Nadace rozvoje občanské společnosti, doufají, že se jim letos podaří dosáhnout hranice 100 milionů korun. V sedmi ročnících sbírky se shromáždilo celkem 85 milionů korun. V osmém ročníku, který bude ukončen v polovině května, se zatím vybralo 4,6 milionu korun.

Ředitelka projektu Blanka Šrámková ČTK řekla, že považuje přiblížení k magické hranici 100 milionů za reálné, protože loni sbírka za rok vynesla 15 milionů. Největší naděje vkládá do dárcovských sms, z nichž loni získala sbírka 8,5 milionu korun. Většinu dms odeslali televizní diváci na Velikonoční pondělí.

Sbírka, která bude letos ukončena v polovině května, však nesouvisí jen s televizním vysíláním. Celoročně je otevřeno sbírkové konto 666 999 666/0100 a po celé republice se koná mnoho benefičních akcí.

Sbírky pro kuře pořádají například i skautské oddíly. Letos skauti vyrobili a prodávají tisíce kuřátek usazených ve skořápkách.

Sbírku symbolizuje žluté kuře se záchranným červenobílým kruhem. Jeho autorem je někdejší student Střední uměleckoprůmyslové školy na Žižkově Ondřej Samohel. ČTK řekl, že studoval obor tvorba hraček a dekorativních předmětů a vytvoření loga pro projekt Pomozte dětem bylo vlastně školním úkolem. Nejprve chtěl nějak využít motiv smutných dětí, měl sice spoustu nápadů, ale nikam nevedly. Teprve poslední den ho napadlo nakreslit žluté kuře, které nejprve drželo v křidélku praporek s názvem projektu.

To, že zvítězil v soutěži, ho překvapilo, a dokonce si myslel, že si z něj ve škole udělali legraci. Zpětně si uvědomuje, že v té době ani přesně nevěděl, jak má správné logo vypadat, například ho nenapadlo, že má být využitelné pro výrobu maskotů.

Žluté kuře s kruhem zná v současnosti téměř každý a jeho "tatínek" uznává, že mu v profesním životě mnohokrát toto autorství pomohlo, když se jako grafik ucházel o nějakou zakázku.