Vyjížďku pořádala česká pobočka společnosti Hafen Hamburg Marketing. Přes tento největší německý přístav proudí do regionu střední a východní Evropy většina zámořského zboží a naopak je zde možné vidět různé výrobky směřující z České republiky do Ameriky i Asie.

"Je škoda, že pouhá dvě procenta objemu zboží pro Českou republiku, které jde přes Hamburk, jsou přepravována po Labi. Zbytek putuje po silnicích a železnici a zbytečně tak zatěžuje životní prostředí. Konečně se nám v Bundestagu podařilo přijmout usnesení směřující ke zlepšení splavnosti Labe. Naším cílem je dosáhnout alespoň pětiprocentní hranice objemu zboží přepravovaného po řece," uvedl Jürgen Klimke. "Rádi bychom, aby Labe bylo splavné alespoň 320 dní v roce při dosažení plavební hloubky 160 centimetrů. Máme zkušenosti, že toho lze dosáhnout velice ekologickou cestou," doplnil.

"Naše spolupráce s německými partnery je dlouhodobá a velice přínosná. Prioritou na české straně by mělo být vybudování plavebního stupně v Děčíně," shodli se senátoři Bratský a Korytář a připomněli, že v Německu i České republice vrcholí předvolební kampaně.

Smysl a budoucnost

Až 345 dní v roce s plavební hloubkou 140 cm by mělo být Labe splavné podle Jana Skalického pověřeného řízením Ředitelství vodních cest. "Jsem velmi rád, když slyším od německé strany, že zajistí splavnost v ještě lepších parametrech, než plánujeme v Čechách. To jen potvrzuje, že doprava po Labi má smysl a budoucnost," říká na otázku, jaké stanovisko v této problematice zaujímá česká strana. Zároveň ale dodává: "Za dobu svého působení ve vedení Ředitelství vodních cest jsem již zažil pět ministrů dopravy. Stále jsme jako na houpačce – jednou investice do vodních cest ano, podruhé ne. Současný pan ministr se zdá být našim projektům nakloněn, ale blíží se volby, tak brzy uvidíme, jaké budou výsledky a co nám na vodě přinesou. Já si jen přeji, aby se už jasně řeklo vodním cestám definitivní ano, tak jak je tomu v Německu i v ostatních vyspělých státech EU," konstatoval Skalický.