Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oteplilo se, silničáři látají ty nejhorší díry

Olomouc – Teploty, které vyšplhaly v posledních dnech nad nulu, odkrývají i díry v silnicích. Nyní je čas, kdy se objevují takzvané výmrazky neboli výtluky. Opravy jsou ale stále provizorní, ty větší začnou až zima úplně skončí.

20.2.2010 1
SDÍLEJ:

Opravy výtlukůFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové se ale teď dělají opravy jen na těch nejhorších místech, kompletnější opravy začnou dělat na jaře.

„Teploty nad nulou umožňují využít k opravám výmrazků takzvaných směsí za tepla, kterou vyrábí obalovny. Trvanlivost této opravy je delší, než u takzvané směsi za studena,“ vysvětlila Vápeníková.

Krajští silničáři však nyní výtluky stále zacelují takzvanou směsí za studena, která se využívá po celou zimu.

„Technologie spočívá v uložení potřebného množství do vyčištěného výtluku a zahutnění, výtluk se na rozdíl od letní technologie neuvádí do geometrického tvaru,“ uvedl Pavel Španner, vedoucí provozu Správy silnic Olomouckého kraje (SSOK).

Druhou, trvanlivější možností, kterou opravují silničáři ementálové cesty, je oprava recyklovanou obalovanou drtí, která se vyrábí z živičných, frézováním získaných drtí, a to za tepla, s použitím zařízení s názvem Bagela.

„Tato technologie se používá v místech, kde se vyskytuje větší množství výtluků a kdy je možné uložení v čase, který nedovolí vychladnutí směsi pod zpracovatelné hodnoty. I tuto technologii je nutné řadit do kategorie provizorních oprav,“ doplnil Španner.

Zmíněný postup však v tuto chvíli na krajských silnicích prozatím chybí.

„V této chvíli nejsou totiž otevřené obalovny, které nám ji dodávají. Je možné, že budou k dispozici už příští týden,“ vysvětlil Jan Škrabal, provozní náměstek SSOK.

To nejhorší teprve přijde

Na opravu výtluků na silnicích druhých a třetích tříd silničáři průměrně vynakládali 62 milionů korun ročně.

„V provozním plánu pro tento rok je vyhrazeno 62,5 milionů na vysprávky. Vysprávky vozovek patří mezi činnosti, které provádíme dle potřeb,“ doplnil Škrabal.

Podle něj se výmrazky nyní tvoří především na velmi vytížených chemicky ošetřovaných silnicích.

„V současné době výtluky nejsou kritické, tato situace nastane až dojde k rozmrzávání a opětovnému zamrzání vozovek a podloží silnic,“ uzavřel provozní náměstek.

Autor: Veronika Kolesárová

20.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První zasedání sněmovny po volbách.
18

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem.
AKTUALIZOVÁNO
75 33

Spory nad Mašíny i vznikem vlády. Mezi kandidáty to ve vlaku jiskřilo

Hrála v zápasech lépe než na tréninku, vzpomíná trenér zesnulé Jany Novotné

Hned si vybavil, jak ho mrzelo, když na žákovském mistrovství Evropy vypadla Jana Novotná v prvním kole. Talentované brněnské tenistce její kouč Miroslav Štencl věřil nejméně na semifinále. „Byl jsem strašně zklamaný, prohrála 9:11 ve třetím setu s pozdější vítězkou turnaje. Její soupeřka se jmenovala Steffi Grafová,“ připomněl trenér tehdy neznámou německou dívku, která se stala dlouholetou rivalkou Novotné.

Zeman odletěl do Ruska. S Putinem se sejde zítra

Prezident Miloš Zeman dnes odletěl z Prahy na pětidenní státní návštěvu Ruska. Na jedné z jeho posledních zahraničních cest před lednovými prezidentskými volbami ho doprovází početná skupina českých podnikatelů, kteří budou na seminářích v Moskvě a uralském Jekatěrinburgu diskutovat o rozšíření kontaktů s ruskými firmami. Podepsat mají smlouvy za víc než 20 miliard korun. 

Američtí demokraté obcházejí Trumpa. Se zástupci jiných zemí mluví za jeho zády

Starostové a guvernéři z řad Demokratické strany v USA ignorují rozhodnutí současného amerického prezidenta a důležitá rozhodnutí dělají ve světě bez něj. Zjistil to deník The Washington Post.

Island přeběhl za devět dní. Zážitek nemusí být pozitivní, říká Martin Šmíd

/ROZHOVOR/ Letos v červenci nevídaným způsobem pokořil Island – za devět dní přeběhl z nejsevernějšího neobydleného poloostrova přes pobřeží, pásmo hor, vnitrozemím až na jih. Martin Šmíd při tom urazil 644 kilometrů, společnost mu dělal pouze 40 kilogramů težký vozík s vybavením. I přes nepřízeň počasí a selhání techniky, dokázal pokořit sám sebe…

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT