Voda se v nejnižším místě původně opravovaného úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem hromadila na vozovce a namrzala už v pátek večer. Stalo se tam několik nehod, jeden člověk se lehce zranil, směr na Brno byl nakrátko zcela uzavřen.

"Únik odpadní vody jsme zvládli, udělali jsme nouzový výhrab ve středním dělícím pásu a vodu posíláme pod most. V žádném případě už ani náznakem, průsakem nebo bočně nevytéká na dálnici," řekl k opravám mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Modernizaci úseku mezi 90. a 104. kilometrem D1 mělo provést sdružení, které tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Construzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Zakázka zněla na 1,75 miliardy korun. Opravy začaly loni v březnu, práce se nepodařilo dokončit před zimou.

V polovině prosince doprava na dálnici ve zúženém úseku několikrát zkolabovala. Blokoval ji nesjízdný povrch i kamiony. ŘSD v prosinci spolupráci se sdružením ukončilo, na chyby zhotovitele upozorňovalo od srpna. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce pak budou pokračovat v létě.

Opravu ucpané kanalizace chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uhradit z bankovní garance, kterou dal původní zhotovitel modernizace D1 v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, uvedl generální ředitel Jan Kroupa. 

Podle Kroupy se bude nutné ještě na místo opravované kanalizace vrátit a dělat průzkumné práce, které stanoví celkový rozsah poškození. Práce by podle něho měly být vždy o víkendech a v nočních hodinách, kdy je na dálnici menší provoz.

Odstranění svodidel na 102. kilometru

Kvůli odstraňování dočasných svodidel a obnově vodorovného značení se pracovalo i na 102. kilometru ve směru na Brno. Na dálnici se tvořily kolony, omezení však skončilo kolem druhé hodiny odpoledne.