Pod Slovenskou strelu byly  zavázány už původní zrestaurované podvozky. Podvozek není ještě s motory propojen kabeláží, k tomu dojde po návratu z lakovny. Proto ho musela táhnout lokomotiva.

ČMŽO – elektronika vrací do původní podoby Slovenskou strelu od roku 2018. Finální lak by měl mít unikátní vůz během tří týdnů. Restaurátoři museli najít správný odstín, v jakém motorový vůz původně jezdil.

FOTO: Experti zprovoznili srdce Slovenské strely

FOTO: Muzeum pro Slovenskou strelu

V materiálech k vozu je uvedena „jasně zářivá višňová červeň“. Tento odstín našli v archivech Tatry v originálním vzorníku. Podvozky budou šedé, střecha v barvě starého zlata. Oprava nabrala kvůli pandemii koronaviru mírné zpoždění, kompletně má být hotovo do konce října.

Naposledy byla Slovenská strela na železniční trati v roce 1960, pak stála dlouhé roky v Kopřivnici na kolejích u muzea Tatry jako exponát.

Přesun Slovenské strely do lakovny:

Zdroj: Youtube