Inspektoři z Úřadu pro civilní letectví provádějí měření přesnosti radiové části systému, která slouží k navádění letadel k přistání. V úterý kalibrovali kurzový maják systému ILS, ve středu je na řadě měření sestupového majáku.

"S letadlem létáme v předepsaných trajektoriích a vyhodnocujeme data z vysílačů pozemních zařízení. Za letu jsem ve spojení s obsluhou pozemního zařízení. Podle naměřených hodnot upravujeme nastavení, tak aby vyhovělo předepsaným parametrům. Tyto informace jsou důležité pro přístrojové navádění letadel k přistání," vysvětlil inspektor ověřování leteckých pozemních zařízení Marek Dobrozemský.

Signály z vysílačů udávají letadlům jejich přesnou polohu. Právě podle těchto dat dokáže autopilot přivést stroj až k letišti a na dráhu určenou pro přistání, a to i za husté mlhy, deště nebo sněžení. V případě navigačního systému ILS CAT II instalovaného na mošnovském letišti může pilot převzít řízení nejpozději ve výšce 30 metrů nad zemí. V té chvíli už musí vidět přistávací plochu.


Podívejte se na video ze serveru Youtube na přistání letadla s pomocí systému ILS CAT III: