STAN během dneška a středy zahájí billboardovou kampaň. Ve Sněmovně to dnes novinářům řekli členové nejužšího vedení hnutí.

Zakladatel společnosti Jablotron Dědek novinářům řekl, že do STAN chce přilákat slušné lidi. Kromě podnikatelů či odborníků z různých oborů, s kterými je ve styku, se mu mohou zájemci přihlásit i na webových stránkách. Předseda hnutí STAN Petr Gazdík dodal, že někteří starostové jsou připraveni se pozic na kandidátkách vzdát ve prospěch silných osobností.

Dědek se v minulosti pozitivně vyjádřil o ANO, ani nyní není k šéfovi vládního hnutí jen kritický. "I po čtyřech letech obdivuji odvahu (předsedy ANO) Andreje Babiše, že do toho šel. Dokázal řadu pozitivních věcí, akorát přednost v médiích dostávají ty věci, které se veřejnosti a mně také nelíbí," uvedl.

Dalibor Dědek, majitel a ředitel firmy Jablotron
Pohledem Kateřiny Perknerové: Přemluv bábu, ať volí Dědka

Podnikatel zatím hovoří o tom, že vstupuje do politiky a bude shánět kandidáty pro STAN. V každém kraji by si přál najít přinejmenším jednoho. Je ale ochoten do Sněmovny kandidovat sám. "Jestliže se mi nepodaří ve všech krajích najít lidi, o kterých bych si myslel, že mají větší předpoklady, tak tam, kde bude potřeba, (do voleb) půjdu," řekl Dědek. V politice by si přál hledat věci, které strany spojují.

Dědek chce prosazovat Česko jako důstojnou a nedílnou součást Evropské unie a NATO, daňová zvýhodnění pro rostoucí firmy nebo "lidskou tvář" elektronické evidence tržeb. Chtěl by také zvýhodňovat rodiny podle dosaženého vzdělání dětí, bránit zneužívání sociálních dávek, posílat víc peněz do škol, zdravotnictví a vědy a zavést širší škálu statusů pro imigranty.

Jan Farský z hnutí STAN.
STAN chce ve volbách získat více něž sedm procent, lídrem kampaně Farský

STAN minulý týden odmítl nabídku, aby jeho zástupci kandidovali na listinách lidovců poté, co KDU-ČSL kvůli nepříznivým preferencím ustoupila od myšlenky koaliční spolupráce. V nové samostatné kampani nyní STAN spouští billboardovou kampaň. Podle volebního lídra Jana Farského by se reklamy měly objevit během dneška a středy. Gazdík dodal, že billboardy budou obsahovat osobnosti s příběhy o jejich vstupu do politiky. Kdy zmizí z ulic koaliční plakáty, je podle místopředsedy Víta Rakušana záležitostí KDU-ČSL, která měla červencovou část kampaně ve své režii.