Oběma inženýrům ze společnosti Bögl & Krýsl hrozí až deset let za to, že ačkoliv měli vědět o problémech se statikou mostu, nepřijali potřebná opatření a nikoho o možném nebezpeční neinformovali. Most pak 8. srpna spadl před projíždějící rychlík. Při nehodě přišlo o život sedm lidí a další sedmdesátka cestujících byla zraněna.

„Komponenty, které byly v médiích prezentovány jako příčina havárie a důkaz našeho obvinění, již v době havárie nebyly v podpůrné konstrukci zabudovány a byly vyměněny dva dny před neštěstím. Fotografie, která byla v médiích ukázána, byla z doby výměny těchto komponentů,“ uvedli oba muži v prohlášení pro tisk.

Policie nicméně trvá na své verzi, podle níž našla v troskách poškozené nosníky, které měly neštěstí způsobit. Stížnost, kterou proti obvinění stavbaři podali, nyní posoudí státní zástupce v Novém Jičíně. Zatím se však nikdo nechce vyjadřovat k tomu, do kdy tak žalobce učiní.

Zatímco vyšetřování bude do té doby pokračovat i nadále, na druhé straně probíhá také bilance záchranářských prací. Vláda na svém včerejším zasedání na projednala na toto téma zprávu ministra dopravy.

„Přestože havárii přinesla sedm obětí, konstatovali jsme, že integrovaný záchranný systém splnil svoji úkol,“ uvedl premiér Mirek Topolánek. I přesto možná dojde k některým změnám – ministr vnitra Ivan Langer naznačil, že do budoucna by záchranáři mohli dostat lepší techniku, například výkonnější nůžky na stříhání plechu, které jim u tragédie ve Studénce chyběly.

(jak)