Dostavba silničního okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi byla vyřazena ze seznamu projektů, které mají získat ve zrychleném řízení stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu staveb na životní prostředí. Projekt nesplnil podmínku, že pro stavbu už musí být vydáno územní rozhodnutí. Středočeský kraj i Praha trvají na tom, že je potřeba stavbu co nejrychleji zahájit.

„Dohodli jsme se, že společně opět vyzveme ministra dopravy Dana Ťoka, aby urychleně zadal vypracování nové studie vlivu stavby na životní prostředí, a to v koridoru určeném platnými zásadami územního rozvoje hlavního města Prahy i Středočeského kraje," uvedl Petera. Už dříve s Dolínkem odeslali Ťokovi dopis, v němž ho žádali o co nejrychlejší dostavbu chybějící části okruhu.

Obce s trasou počítají v územních plánech

Petera připomněl, že o trase silničního okruhu se už mnohokrát diskutovalo a obce s ním počítají ve svých územních plánech. „Není přece možné donekonečna hledat nějaká variantní řešení. Je třeba začít stavět, a odlehčit tak konečně pražským a středočeským silnicím, po kterých nyní vedou provizorní tranzitní trasy," dodal.

Plánovaná silnice je spojkou od D1 od Modletic k hradecké dálnici D11 a mladoboleslavské D10 u Černého Mostu. U Modletic už na D1 navazuje funkční Pražský okruh směrem k Vltavě a dál k dálnicím D4, D5, D6 a D7 u Ruzyně. Na území Prahy prochází plánovaná stavba přes Běchovice, Dubeč, Uhříněves, Královice, Nedvězí a Kolovraty. Ve Středočeském kraji má být vedena přes katastry Říčan a Nupak.

Čtěte také: Praha a Středočeský kraj žádají urychlenou dostavbu okruhu Prahy