Na přejezdu v červenci vrazil vlak Pendolino do kamionu, který vjel na přejezd na červenou a zůstal stát mezi závorami. Nehoda stála život tři lidi. Poté se začalo uvažovat o uzavření přejezdu a vybudování náhradní trasy pro nákladní automobily. Další tragédie se tam málem stala v říjnu. Na přejezd vjel další kamion na červenou, těsně předtím, než tam projel vlak, však prorazil závoru a ujel.

„MSV Metal Studénka oficiálně podporuje projektové studie, které iniciuje a zastřešuje město," komentoval pokračující jednání s městem o nové trase generální ředitel MSV Metal Studénka Ivo Lazecký.

Šobich řekl, že firmy v areálu Vagónky dokonce samy navrhly i vylepšení trasy. „My už teď poptáváme projektanta a v únoru nebo březnu by mohla být připravena studie proveditelnosti. Pokud to bude průchozí, bude se zpracovávat projektová dokumentace," řekl starosta.

Kromě vybudování náhradní silnice by bylo třeba postavit také tunel pod tratí pro chodce a cyklisty. Teprve pak by bylo možné rizikový přejezd uzavřít. Uskutečnění uvedených opatření ale potrvá nejméně několik let. Šobich už dříve uvedl, že pokud by všechno šlo ideálně, odhaduje nejbližší možný termín zahájení prací na konec prvního pololetí roku 2017.