Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Topolánek šlapal v rámci volební kampaně

Mikulov /FOTOGALERIE, VIDEO/ - Šlapal jako o život. Jihomoravský lídr občanských demokratů Mirek Toplánek jezdil ve čtvrtek na kole po Mikulovsku. Lákal voliče a našel si čas ina deník.

14.8.2009 25
SDÍLEJ:

Předseda občanských demokratů a jejich jihomoravský lídr Mirek Topolánek šlapal ve čtvrtek třináctého srpna Mikulovskem.Foto: DENÍK/Michal Šupálek

Šéfovi ODS Mirku Topolánkovi připadala diskuze o variantách silnice na Vídeň spíše jako debata o tom, kdo vlastní které pozemky.

O změně v čele jihomoravské ODS a své roli při odejmutí licence bývalé břeclavské organizace strany se ale bavit odmítl. Než nasedl na kolo a vyrazil do Klentnice, odpověděl na šest otázek.

Břeclavsko bývalo vždycky spíše baštou levice. Berete to jako výzvu uspět v takovém regionu?
Jihomoravský kraj obecně byl vždy hodně levicový. Silní tady byli vždycky lidovci, dnes i socialisti, ale silná tu vždy byla také ODS. Je to region, kde jsou šance nejvyrovnanější. Taky proto jsem se tady rozhodl kandidovat. Ta levicovost je určité reziduum minulé doby, speciálně v příhraničí, kde po odsunu došlo k nastěhování úplně jiných lidí.

Třeba v tomto regionu jsou mí Valaši, velká valašská enkláva. Lidé tady nejsou úplně zakořenění, vždycky tady bylo poměrně hluboko do kapsy, chyběla tu kvalifikovaná práce. Po revoluci ten region trpěl příhraničím úplně stejně, takže vidím jako velmi pozitivní, že se hranice otevřely, problémy se v čase řeší a že nakonec takoví ti staří bolševici přirozeným způsobem odcházejí. Tento region má to nejlepší před sebou.

Hranice se sice otevřely, ale na plánovanou silnici R52 přes Mikulov nyní nejsou peníze. Úplně jasno není ani o variantě směrem na Břeclav…
Moje vláda ten problém vyřešila, udělala dohodu s Rakušany a podepsala memorandum. A rozhodla definitivně o tom, že jako první se bude stavět komunikace přes Mikulov. S tím, že z hlediska výtěžnosti severojižního koridoru se následně v čase postaví silnice přes Břeclav. Možná to někomu připadá jako šalamounské řešení, ale z hlediska toho, kolik dopravy proudí severojižním směrem, budou do deseti, patnácti let ty komunikace potřeba obě dvě. To, že dnes ministerstvo říká, že nejsou momentálně peníze, znamená jediné: že krize se projevuje i v investicích do infrastruktury. Neznamená to vůbec, že bychom neměli jasno. Rozhodovací práci má stát už za sebou, Teď už je to na správních orgánech, na financích, na územním řízení a výstavbě.

Přesto, je při současných problémech s naplňováním státní pokladny reálné dělat obě tyto trasy?
Ony se nebudou dělat najednou, přijdou na řadu postupně. Mně připadala ta diskuze na jižní Moravě, jestli jednu nebo druhou variantu, spíše jako debata o tom, kdo vlastní které pozemky pod budoucí silnicí. Proto jsem se tím nenechal nikdy ovlivnit.

V Novosedlech se v podvečer setkáte také se zemědělci a vinaři. Jsou vám tyto oblasti blízké?
Jistě, já jsem se musel zemědělstvím zabývat ještě před vstupem do vlády. Problematika lesů, vinařství, dotací do zemědělství, ale také majetkového vyrovnání s bývalými vlastníky, to jsou všechno problémy, které znám velmi detailně. Dneska se potkám nejvíc s vinaři, ale už ráno jsem měl snídani v Mikulově s místním farmářem. I další diskuze bude jak o Evropské unii, tak o fondech a dotacích, ale i o tom, kam kráčí české zemědělství. Budeme–li soběstační v potravinách, jakým způsobem zabezpečit konkurenceschopnost našich vinařů, včelařů, farmářů.

Na úrovni jihomoravské ODS se objevily zprávy o možném obsazení postu ministra zemědělství poslancem Pavlem Suchánkem z Rakvic. Je to skutečně reálná varianta?
Pavel je kamarád, nechci ho tedy nyní nijak poškodit, ale já to teď slyším poprvé. Vzhledem k tomu, že případně o tom budu rozhodovat, tak si myslím, že je to víceméně moje věc.

Co vy a víno? Máte ho rád?
Mám moc rád víno. Tím, že mám diabetes druhého typu, preferuji teď vína lehká, suchá. A tady je jich takových hodně, ať už je to veltlín nebo rulandy a další odrůdy. Myslím, že si vyberu. I tady vyšlechtěná Pálava, pokud to není vysloveně výběr z hroznů, splňuje moje nynější kritéria. Zdejší kraj miluju, strávil jsem tady před několika lety dovolenou na kolech , takže celou Pálavu, Lednicko–valtický areál i vinné stezky už mám proježděné. Dneska tedy pojedu po známých cestách.

V sobotu se tady jede na kolech Pálavský krpál. Troufl byste si?
Jestli je to na Stolovou horu, tak na tu už jsem jednou vyjel. A nebudu to opakovat.

Autor: Michal Šupálek

14.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 25
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 19 000 Kč

Zámečníci strojů Strojní mechanik (elektromechanik) pro strojírenský montážní závod. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: vyhl. 50/1978 Sb. - § 5 pracovník znalý., NUTNÁ znalost čtení strojírenské výkresové dokumentace.. Pracoviště: Tos olomouc, s.r.o., Tovární, č.p. 1180, 779 00 Olomouc 9. Informace: Marta Kovářová, +420 587 404 210.

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 19 000 Kč

Zámečníci strojů strojní zámečník. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 21000 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: - spolehlivost, pečlivost, přesnost, manuální zručnost, zkušenost ve strojírenském oboru výhodou, - čtení výkresové dokumentace, manuální práce ve výrobě, - prac. doba PO-PÁ 6:00 - 14:30 a 14:30 - 22:30 hodin, Osobní kontakt možný PO a ST 13-14 hodin.. Pracoviště: Houfek a.s., Obora, č.p. 797, 582 82 Golčův Jeníkov. Informace: Alena Süsserová, +420 778 713 671.

Doprava a logistika - Řidič nákladního automobilu 28 000 Kč

Řidič VKD Řidiče nákladních automobilů, vnitrostátní kamionová přeprava potravin. Začátek a konec prac. doby denně, vždy v sídle společnosti Kladno. Nástupní čistá mzda 25.000 Kč + diety (stravné). Po zaškolení čistý měs. příjem 28.000-35.000 Kč + diety. Pož.: ŘP sk.C+ E, profesní průkaz, kartu tachografu, výpis karty řidiče, čistý trestní rejstřík, zdravotní způsobilost k řízení motorového vozidla.

Služby - Úklid servisu 17 000 Kč

Do společnosti Auto Jarov hledáme nové kolegy/kolegyně na pozici pracovník/pracovnice úklidu. Náplní práce je zajištění čistoty autosalonů a sociálního zařízení. Pracuje se na směny po-pá ranní: od 6:00h. - 14:30h. a 1x do týdne odpolední: od 6:00h.-18:00h. a 1x sobota do měsíce: od 7:00h. - 14:00h.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
8

Zkažené zuby se pojišťovnám prodraží. Levný amalgám končí

Kim Čong-un a Mun Če-in
5

Historický moment: Vůdce KLDR se sešel se svým jihokorejským protějškem

Fenol zabil člověka a umírající stromy se snaží zachovat rod: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 26. dubna 2018.

DOTYK.CZ

Kláštery obsadily Lidové milice a Státní bezpečnost. Od Akce K uplynulo 68 let

Hodiny právě odbily jedenáct večer, ale kromě nich se rozléhal nocí i jiný rytmický zvuk. Asi 15 chlapů bušilo těžkým trámem do klášterních vrat. Když je vylomili, hnali se dovnitř se zbraněmi v rukou. Tak na příbramské Svaté Hoře začínala v roce 1950 neblaze proslulá Akce K, namířená proti mužským klášterům. Rektor Svaté Hory Josef Hynek byl v té době už zatčen. Čekal na soud za velezradu. Dopustit se jí měl tím, že poutníkům přečetl pastýřské listy arcibiskupa Berana.

Moderátor v důchodu čelí obvinění z obtěžování. Dopustit se ho měl před 30 lety

Někdejší dopisovatelka NBC News Linda Vesterová obvinila bývalého moderátora "NBC Nightly News" Toma Brokawa, že ji v minulosti obtěžoval. Brokaw, který je od roku 2004 v důchodu, obvinění odmítl. S Vesterovou se prý před 30 lety jen dvakrát potkal, a to výhradně na její podnět, když chtěla poradit ohledně své kariéry v NBC.

Nespokojenost roste. Lidi nejvíc pálí doprava. Ta rozhodne komunální volby

/INFOGRAFIKA/ Rozhádanost a nesoudržnost. Žádný průsečík společných zájmů. To je podle politologa Lukáše Jelínka důvod, proč vedení metropole v posledních čtyřech letech nedosáhlo prakticky žádných výrazných úspěchů. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT