Teď naopak odešel od manželky a funkcí se už tak úplně nezříká, alespoň některých, minimálně zůstává na postu výkonného ředitele Severočeského svazu měst a obcí (SESO).
Primátor Ústí a předseda rady SESO Jan Kubata (ODS) řekl, že s ním jednal a přesvědčil ho, aby na této pozici zůstal. „Jeho rezignaci jsem nepřijal. Byl dobrým ředitelem a není důvod, aby jím nebyl dál,“ uvedl Kubata.
Podle něj nemá Tošovský, který rezignoval na funkce zastupitele města i obvodu Neštěmice a odešel rovněž z ODS, zavřené dveře ani do politiky. „Nevidím důvod, proč by si nemohl znovu podat přihlášku do ODS. Já osobně jsem mu to doporučil a věřím, že až si vyřeší soukromý život, tak to udělá,“ dodal Kubata.
Že nevěra politiků nezakládá důvod k odchodu z politického života, si shodně s Kubatou myslí i víc než polovina respondentů ankety na www.denik.cz. Pro ano se do pátečního podvečera vyslovilo 582 hlasujících, zatímco pro ne 608 a 10 hlasů bylo nerozhodných.
Kauzu odstartoval sám Tošovský, když 6. března vydal prohlášení, které se pak objevilo na webových stránkách křesťanské společnosti Nový život, jejímž byl členem.
„Dopustil jsem se vážných hříchů v oblasti intimního života. Svojí několikaletou manželskou nevěrou jsem téměř způsobil rozpad své rodiny. Několik let jsem byl ve vzpouře proti Bohu a církvi i jejím vedoucím. Přitom jsem určitou zbožnost pokraytecky předstíral. Poté, co byla moje nevěra odhalena, jsem se rozhodl odstoupit z veřejného a politického života a konečně jsem se odhodlal k nápravě a obnově,“ uvedl tehdy.
Na stejných stránkách se k věci vyjádřilo i vedení Nového života. Pastor Mikuláš Török uvedl, že se na ně Tošovský obrátil o pomoc a že vzhledem k tomu, že vyjádřil touhu a ochotu k nápravě, rozhodlo se mu ji vedení Nového života poskytnout.
S datem 19. března se tam ovšem objevilo zcela odlišné sdělení, že Tošovský skončil v rodině i v Novém životě.
Nový život oznámil, že v ten den je informovala manželka Pavla Tošovského, že jí manžel zaslal dopis, že od ní a od rodiny odchází. A že oni to považují i za jeho odchod z Nového života. Jako první o tom informovala MF Dnes. Tošovský včera odchod od rodiny i z Nového života potvrdil. „Nepodařilo se mi dát věci do pořádku a proto jsem se tak rozhodl. Není to tak, že jsem něco hlásal a pak jsem si to rozmyslel. Prostě to nevyšlo,“ ujišťoval. Doma už dle svých slov není. „Rodinu ale na holičkách nenechám, ženu budu dál finančně zabezpečovat,“ řekl Tošovský, který je otcem 4 dětí, z nichž 3 jsou už dospělé.
V souvislosti s přetřásáním jeho kauzy na stránkách Noveho života řekl, že v rozpoložení, v kterém byl, se snažil vyhovět lidem, na nichž mu záleželo. „Když člověk chce něco zachovat, dělá i věci, které by jinak nedělal,“ připustil.
Teď má dovolenou, pak se vrátí na úřad SESO. „Hodně lidí mi k tomu vyjádřilo podporu“ řekl Tošovský. Návrat do politiky v budoucnu nevyvrátil. „Nejdřív si ale musím vyřešit soukromí, to je prvořadé“ tvrdil.
Odpoledne jsme chtěli zveřejnit článek ke zprávám v médiích reagujících na odstoupení Pavla Tošovského z politiky. Kolem 15. hodiny však došlo k zásadnímu zvratu. Manželka Pavla Tošovského nás informovala, že jí manžel zaslal dopis, ve kterém jí oznamuje, že od ní a od rodiny odchází. Podrobnosti tohoto osobního dopisu nemůžeme pochopitelně zveřejnit.
Považujeme rozhodnutí současně za odchod z Nového Života. Pavlovi Tošovskému jsme byli ochotni pomoci, a to navzdory tomu, že se dopustil věcí s křesťanským životem neslučitelných. Jeho veřejně proklamovaná volba se však po několika dnech změnila. Na základě změny rozhodnutí Pavla Tošovského považujeme naši roli ve vztahu k němu za ukončenou.
Mikuláš Török, Pastor Nového Života
Co je Nový život
Sbor patřící k hnutí Víry.
Vznikl v Ústí nad Labem v osmdesátých letech minulého století, značnou aktivitu začal vyvíjet po revoluci 1989.
Negativní reakci veřejnosti vzbudil v roce 1994 případ ředitelky ústecké mateřské školy, která vedla děti v duchu této náboženské společnosti. Ze školky ji odvedla policie.
Hnutí víry hlásá, že všechny problémy lze řešit velkou vírou, která se projevuje absolutním nasazením a zbavením se všeho, co by tuto víru omezovalo.
Pořádá masová shromáždění, odkud by lidé měli odcházet tdichovně i ělesně uzdraveni.
Nebezpečí vyplývá ze skálopevného přesvědčení příslušníků tohoto hnutí, že funguje „zákon víry“. Tomu, komu se v životě příliš nedaří, přibývá břemeno viny za to, že neobstál před Bohem, protože jeho víra dostatečně nefungovala. V důsledku tohoto učení nejsou výjimečné psychické potíže.
Zdroj: www.sekty.cz