Desítka mužů byla obžalovaná z obecného ohrožení, kterého se měli podle státního zástupce Aleše Kopala dopustit tím, že si na stavbě mostu přes železniční koridor ve Studénce neplnili své povinnosti.

Záběry z místa neštěstí: 

Obžalováni byli tři pracovníci generálního dodavatele stavby, společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava (v současnosti Eurovia – pozn. redakce), pět pracovníků subdodavatele – firmy Bögl & Krýsl, jeden zaměstnanec Správy silnic Moravskoslezského kraje, dohlížející na celou stavbu, a jedna osoba samostatně výdělečně činná, která pracovala pro subdodavatele.

„Pokud by nezanedbali svou povinnost uloženou pracovní smlouvou, svou pracovní funkcí, pracovní náplní smlouvy o dílo a v popisu pracovní činnosti, tak by se dalo zabránit pádu rekonstruované mostní konstrukce a nárazu vlaku do spadlé mostní konstrukce a nevznikly by tak mimořádně fatální následky,“ uvedl státní zástupce ve svém návrhu na potrestání.

Obhájci tvrdí, že viníka tragédie je potřeba hledat jinde. Upozorňují na základní odpovědnost hlavního projektanta mostu, ale i krajského úřadu a Českých drah.

Tragédie ve Studénce

Železniční neštěstí ve Studénce se stalo 8. srpna 2008. Mezinárodní rychlík Comenius, jenž jel z Polska do Prahy, kam mířilo mnoho cestujících kvůli koncertu anglické skupiny Iron Maiden. Ve vlaku jelo více než 400 lidí, když ve stanici Studénka těsně před soupravou spadla mostní konstrukce opravovaného mostu a vlak do ní narazil.

Strojvůdce dokázal rychlobrzdou snížit rychlost ze 139 na 90 kilometrů v hodině, následky nehody přesto byly fatální. Šest lidí zemřelo na místě, další dva v nemocnici, 95 cestujících utrpělo zranění, z toho devět těžká s trvalými následky. V době zpracování žaloby činila vyčíslená škoda zhruba 177 milionů korun.