Za ublížení na zdraví mu soudce vyměřil jeden a půl roku s odkladem na dva s tím, že dva roky nesmí řídit tramvaj. Odsouzený zůstává zaměstnancem dopravního podniku.

„Porušil důležitou povinnost při řízení tramvaje, když se neřídil předpisy. Nesledoval situaci ve chvíli, kdy zavíral dveře. Za jízdy se bavil s další osobou,“ uvedl soudce Petr Sušil. „Když ostatní cestující použili zvukovou signalizaci, nezastavil tramvaj,“ sdělil soudce.

Za újmu na zdraví, která byla podle soudce těžká, potrestal Pavla Juroku 1,5 rokem vězení s dvouletým odkladem. „Nebyl doposud trestán ani se nedopustil žádného přestupku, ani nemá záznam v kartě řidiče,“ zdůvodnil soudce, k čemu přihlížel, když ukládal trest. „Uložen mu byl rovněž dvouletý zákaz řízení kolejových vozidel,“ doplnil.

Obhájce i státní zástupce si ponechali lhůtu, během které si promyslí, zda se proti verdiktu odvolají ke krajskému soudu, nebo ne.

Chlapce žijícího s rodinou ve Spojených státech, který byl tehdy s matkou a sourozencem v Česku na návštěvě u prarodičů, tramvaj vloni v červnu vlekla za nohu sevřenou ve dveřích asi sto metrů. Hoch skončil v nemocnici s tržnými ranami a odřeninami. Nehoda se stala ve chvíli, kdy chlapec s babičkou nastupovali do tramvaje. Souprava se i s chlapcem ve dveřích rozjela a řidič zastavil až na příští stanici. Dítě se mezitím cestujícím podařilo vyprostit, když dveře násilím rozevřeli.

Dítě ve dveřích rozjeté tramvaje

Podle rodičů jen duchapřítomnost ostatních lidí odvrátila tragédii. Poukazovali také na nedokonalost systému, který umožnil rozjetí vozu s dítětem přivřeným ve dveřích.

Podle prověrky Drážní inspekce byla tramvaj po technické stránce v pořádku. Dopravní podnik hned po nehodě proškolil řidiče tramvají, nechal namontovat do vozů jednotné záchranné brzdy, které doplnil cizojazyčným označením, stejně tak tlačítka pro komunikaci s řidičem. Do kolejových vozů s pryžovými manžetami na dveřích dal speciální výztuhy, aby při jejich zavření nebyla mezi dveřními křídly vůle. To ve svém závěru dopravnímu podniku doporučila i Drážní inspekce.

Odsouzený řidič zůstává dál zaměstnancem dopravního podniku, avšak tramvaj od nehody neřídí. Pracuje v dělnické profesi. Podle ředitele firmy Vladimíra Menšíka se již podnik prostřednictvím pojišťovny vypořádal s rodinou Honzíka. „Je to uzavřeno. Veškeré finanční nároky, které rodina vznesla, byly pojišťovnou vypořádány,“ uvedl ředitel.