Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidi na lince číslo 5 vozí opět tramvaj

Ostrava - V pondělí pár minut před čtvrtou hodinou odpoledne vyjela znovu ze smyčky Vřesinská tramvaj na jednokolejnou trať. Provoz tam byl obnoven desátý den po tragické nehodě, kterou nepřežili tři lidé.

21.4.2008
SDÍLEJ:

Linka číslo 5 se v pondělí v Ostravě opět vydala po jednokolejné tratiFoto: DENÍK/Pavel Sonnek

Na trati přibyla výstražná světla, řidiči mají nové povinnosti, které zvyšují jejich pozornost. „Z našeho pohledu jsou nová opatření určitě dostačující, ale v každém případě budeme rádi, když bude co nejdříve na trati opravdu moderní zabezpečovací systém,“ konstatoval Petr Maikranz, ředitel Drážní inspekce Územního inspektorátu Ostrava.

Nová organizační opatření spočívají v tom, že se řidiči tramvají musejí předtím, než vjedou na jednokolejný úsek, vždy hlásit dispečerovi. Ten jim další pokračování jízdy do jednokolejného úseku povoluje.

Mezi technické novinky na trati patří výstražná světla. „A to jak v prostoru obratiště v Zátiší a Vřesinské, tak v obou výhybnách ve Vřesině a Dolní Lhotě, kde se tramvaje kříží. Oranžová záblesková světla budou řidičům připomínat, že se musejí ohlásit dispečerovi,“ uvedl Zdeněk Neusar, mluvčí Drážní inspekce, se kterou dopravní podnik nová opatření na trati konzultuje. Před průjezdem trati řidič výstražné světlo dálkovým ovládáním vypne, to po třiceti sekundách opět naskočí.

Místem srážky jen čtyřicítkou

Místem srážky, které připomínají plyšové hračky, květiny a svíčky u sloupu vedle kolejí, nově jezdí řidiči maximálně čtyřicetikilo­metrovou rychlostí. Dosavadní povolená rychlost činila šedesát kilometrů v hodině. Při čtyřicítce by totiž řidiči stačili zabrzdit a k nárazu by nedošlo.

Nová opatření nemají vliv na odjezdy spojů. „Jízdní řád na trati zůstává stejný,“ potvrdil mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

Dopravní podnik minulý týden přiznal, že už v minulosti měli řidiči na trati problémy s křížením. Minimálně dva krát za poslední tři roky vyrazily tramvaje na jednokolejnou trať proti sobě, pak musel chybující řidič zpět do výhybny couvat. K novým bezpečnostním opatřením však dopravní podnik přistoupil až po tragické nehodě.

Blikající výstražná světla na ostravské jednokolejce budou fungovat pouze dočasně, než tam dopravní podnik zavede opravdu moderní zabezpečovací zařízení. „Plnohodnotné zabezpečovací zařízení nebezpečí selhání lidského faktoru prakticky vyloučí. Věříme, že zhruba do půl roku ho budeme mít namontované,“ uvedl Albrecht.

Příčinou nedávné dopravní nehody na jednokolejné trati z Ostravy-Poruby do Zátiší bylo pravděpodobně selhání jednoho z řidičů. Čtyřiadvacetiletý tramvaják nepočkal na křížení a vjel na trať v době, kdy proti němu mířila další souprava. V nepřehledném úseku trati už řidiči srážce nezabránili, ačkoliv oba začali okamžitě brzdit.

Autor: Iva Havlíčková

Báli by jste se jezdit touto tramvají?

ne

22 %

ano

78 %

Hlasovalo: 9

Anketa byla ukončena

21.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman (vlevo) a Jiří Drahoš. Kdo usedne na Pražském hradě?
13 37

Pro Drahoše je většina voličů, kteří hlasovali pro neúspěšné kandidáty

Olomoucký bufet Centrum v roce 1991
16

Legendární olomoucký bufet Centrum končí. Po půl století

V Ústí zuří válka pohřebnických firem. V krematoriu zasahovala policie

V jediné provozuschopné peci ve střekovském krematoriu v Ústí už se opět spalují nebožtíci. Zařízení TABO v úterý odpoledne spustil současný nájemce krematoria Jiří Šauer. Podle kupní smlouvy však pec vlastní firma Memory in Memory Antonína Cíchy. Na místě tak stejně jako v pondělí zasahovala policie.

Odplata za deštníkovou revoluci: čínského studenta čeká další trest vězení

Prodemokratický aktivista Joshua Wong dostal už druhý trest odnětí svobody. Důvodem je jeho role v protestech z roku 2014, během kterých demonstranti 11 týdnů okupovali klíčové ulice Hongkongu.

Místo tragické nehody autobusu u Horoměřic není podle policie nebezpečné

Policejní bilanci tragické nehody u Horoměřic na Praze-západ, při níž v pátek dvacet minut před čtvrtou odpolední zemřeli tři lidé a 45 dalších utrpělo zranění, shrnula policistka Jana Dětská. Potvrdila dřívější informace o tom, že zranění neslučitelná se životem utrpěli 22letá řidička Škody Superb, 40letý řidič autobusu a 63letá žena cestující autobusem.

Vitáskovou soud v Olomouci osvobodil. Jako jedinou

Vrchní soud v Olomouci ve středu ráno zprostil obžaloby bývalou šéfku Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Alenu Vitáskovou.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>