Stále leží v ostravské městské nemocnici a velice špatný je zejména po psychické stránce. Cítí vinu za tři zmařené životy a desítky raněných. V úterý mu navíc policie potvrdila další nepříjemnou skutečnost, kterou už ale dávno tušil.

Čtyřiadvacetiletému řidiči tramvaje, který způsobil nedávnou tragickou srážku tramvají na jednokolejce ve Vřesině u Poruby, bylo předáno obvinění z trestného činu obecného ohrožení.

„Zákon stanoví trestní sazbu v rozmezí tří až deseti let trestu odnětí svobody. Obviněný si rozhodnutí o zahájení trestního stíhání převzal, bližší informace nelze v této chvíli sdělit,“ uvedla mluvčí severomoravských policistů Soňa Štětínská s tím, že nyní pokračuje vyšetřování celého tragického případu.

„K dnešnímu dni jsme vyslechli už více než padesát osob a nadále zkoumáme veškeré okolnosti střetu tramvají,“ dodala policejní mluvčí.

Vedení DPO čelí kritice

Zpovídalo se i samotné současné vedení Dopravního podniku Ostrava (DPO). A sice v pondělí na půdě magistrátu města. Muselo vysvětlovat, proč nebyla „trať smrti“ lépe zabezpečena už dříve.

Důvody k takovému kroku totiž bezpochyby byly. Sám DPO předložil na radnici dva případy z loňského roku, kdy jedna z tramvají vyjela předčasně z výhybny. V těchto případech ale ke srážce nedošlo.

„Nechápu, proč to bývalý ředitel dopravního podniku Vaštík okamžitě neřešil. Ukazuje se, že opravdu nebyl tak dobrým manažerem, jak někteří tvrdili. Jak jinak si vysvětlit, že trať nebyla dobře zabezpečena ani po těchto dvou alarmujících případech?“ vyjádřil se pro Deník po schůzce s vedením DPO náměstek ostravského primátora Zdeněk Trejbal.

Bývalý šéf dopravního podniku František Vaštík, který byl z funkce odvolán na konci letošního ledna, prý ale o zmiňovaných dvou incidentech vůbec nevěděl.

„Nemohl jsem na to reagovat, protože se tyto případy ke mně nedostaly. Kdybych o tom věděl, tak bych něco podnikl,“ sdělil nám včera exšéf Vaštík a dodal, že už teď ani nemá možnost zjistit, na jaké úrovni tyto informace zanikly.

Jeho ekonomický náměstek František Kořínek, který je nyní pověřen vedením DPO, ale na schůzce s vedením města tvrdil, že řešení problematické trati bylo po těchto incidentech na pořadu dne.

„Nešlo o nehody ani o mimořádné události. Tramvaj v obou případech pouze lehce povyjela z výhybny. Řidiči byli v této souvislosti finančně postiženi a zároveň byl definováno řešení, jehož realizace byla v plánech pro letošní rok,“ uvedl Kořínek a zároveň odmítl výtku k tomu, že bezpečnostní opatření mělo být provedeno okamžitě hned po prvním zaznamenaném problému.

„Byl to impulz, ale nikoho nenapadlo, že to může dojít až tak daleko. Z hlediska předpisů trať odpovídala. Chtěli jsme s tím něco dělat – v plánu byly semafory a hlídací kamery. Teď půjdeme v bezpečnostních opatřeních ještě o řád výš,“ dodal ekonomický náměstek DPO.