Radní pro stavbu stanovili finanční strop 36,9 miliardy korun, částka ale obsahuje miliardovou rozpočtovou rezervu. Minulé vedení města tvrdilo, že tunel bude stát 28 miliard korun.

Radní dnes také rozhodli, že tunelový komplex bude zprovozněn nejpozději v dubnu 2014. Projednali i analýzy, které si město v minulých měsících zadalo.

„Je to poprvé, kdy je dohodnuta stropová cena. Nemůže být navyšována bez vědomí a přímého souhlasu primátora nebo prvního náměstka a rady,“ řekl Svoboda.

Zkoušeli dohodnout nižší cenu

Město původně uvádělo, že za tunel zaplatí 28 miliard korun. Nové vedení radnice po svém nástupu zjistilo, že tunel má stát více než 38 miliard. Politici poté slíbili, že se pokusí dohodnout snížení ceny. Podle náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) se podařilo nalézt úspory u dodavatelů stavby i v jejím zadání. Nevznikne proto takzvaný baldachýn na Letné nebo výtvarné ztvárnění výdechů z tunelu.

Březina dodal, že původně uváděná cena nepočítala s valorizací a byla stanovena podle tehdy platné DPH. „To jsou věci, které investor, tedy hlavní město, nemůže ovlivnit,“ poznamenal.

Stavba tunelového komplexu začala již v roce 2007, délka severozápadní části městského okruhu bude téměř 6,4 kilometru. Doplní tak již provozovaných 17 kilometrů okruhu.

Budování od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl a Metrostav kvůli nehodám dostal od báňského úřadu několik pokut. Místní obyvatelé si také často stěžovali na hluk nebo prašnost ze stavby.